LETNJA SEZONA U CRNOJ GORI MOŽDA OD JULA Zbog korone bez organizovanih grupa turista

RegionTurizamVesti

23.4.2020 09:38 Autor: Redakcija Biznis.rs

LETNJA SEZONA U CRNOJ GORI MOŽDA OD JULA Zbog korone bez organizovanih grupa turista LETNJA SEZONA U CRNOJ GORI MOŽDA OD JULA Zbog korone bez organizovanih grupa turista
Letnja sezona u Crnoj Gori i regionu zbog epidemije korona virusa mogla bi da počne u julu, ali biće mnogo kraća i mnogo manje... LETNJA SEZONA U CRNOJ GORI MOŽDA OD JULA Zbog korone bez organizovanih grupa turista

Letnja sezona u Crnoj Gori i regionu zbog epidemije korona virusa mogla bi da počne u julu, ali biće mnogo kraća i mnogo manje efektivna, ocenio je dekan Fakulteta za biznis i turizam iz Budve, profesor dr Rade Ratković dodajući da je to njegov optimistički scenario, jer očekuje da se do tada, kako kaže, pandemija zauzda.

Turizam je prvi sektor pogođen korona virusom, rekao je Ratković za podgoričku Pobjedu i dodao da su u EU sigurni da će najsporije da se oporavi i da bi mogao da pretrpi pad do 70 odsto.

„Moja procena je da će domaći i regionalni turistički tokovi početi tokom jula i da će ipak biti sezone, iako mnogo kraće i mnogo manje efektivne. U sklopu toga je i očekivanje da će 2021. godina biti godina postepenog, a 2022. značajnog oporavka. Nadajmo se da će globalno društvo osigurati da globalni krizni menadžment vodi u tom pravcu“, kazao je Ratković.

On je rekao i da se u Crnoj Gori ne mogu očekivati organizovane grupe turista, već da se u najboljem scenariju treba orijentisati na „motorizovane“ turiste iz okruženja i bližih zemalja Evrope (Italija, Austrija, Slovenija, Mađarska, Rumunija, Poljska, Češka), a organizovane grupe na osnovu avio-paket aranžmana nije realno očekivati.

Ratković je naveo da ulaganja u poljoprivredu, naročito ruralnu, daju turizmu dodatne konkurentske prednosti i kvalitet, a ulaganje u hotele i restorane poljoprivredi otvara nove tržišne šanse.

„Turizam i poljoprivreda su komplementarni u širem turističkom sistemu. Turizam poljoprivredi otvara inostrano tržište u vlastitoj zemlji (tihi izvoz), a ponuda lokalnih prehrambenih proizvoda čini hotele i restorane atraktivnijim za turističke potrošače“, objasnio je Ratković.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.