Loše mentalno zdravlje zaposlenih košta britanske firme 45 milijardi funti godišnje
18.9.2021 13:11 Autor: Redakcija Biznis.rs
Prema nacrtu dokumenta Javnog zdravlja Engleske i Nacionalnog instituta za zdravstvenu zaštitu i negu, potrebno je preduzeti mere za očuvanje mentalnog zdravlja na poslu.
Ove institucije daju niz preporuka koje imaju za cilj da pomognu firmama da „stvore prave uslove“ za podršku mentalnom zdravlju radnika na radnom mestu, dodaje se u izveštaju, a piše Easterneye.biz.
Nadležni iz zdravstva žele da se sprovede obuka menadžera velikih i malih kompanija, da bi naučili kako da uoče znakove stresa i pomognu depresivnim radnicima, dalje se navodi u izveštaju.
Odbor za rešavanje ovog problema sastavljen je od stručnjaka za mentalno zdravlje, poslodavaca, stručnjaka iz cele NHS i lokalnih vlasti.
„Odbor je prepoznao važnost dobrih odnosa između menadžera i zaposlenih, kao i mogućnosti zaposlenih da se obrate menadžerima kako bi razgovarali o svim problemima“, navodi se u izveštaju.
Pročitajte još:
Prošle godine, studija Deloitte-a procenila je da loše mentalno zdravlje radnika košta britanske firme do 45 milijardi funti godišnje.
Direktor NICE -ovog centra za ovo pitanje Dr Pol Krisp (Paul Chrisp), rekao je da obuka menadžera sa veštinama da razgovaraju o mentalnom blagostanju poboljšava odnos između menadžera i zaposlenog, što bi trebalo da smanji stres.
Šefica za dobre uslove rada u dobrotvornoj ustanovi Mind, Ema Mamo (Emma Mamo), rekla je da se mentalno zdravlje nekih ljudi pogoršalo tokom pandemije, sa viškom radnika, otpuštanjem, brigom o deci.
„Mnogi poslodavci – posebno oni manji – smatraju da nemaju sredstava za ulaganje za dobrobit radnika, ali intervencije ne moraju biti velike ili skupe “, rekla je za The Mail.
„Iznad svega, želimo da vidimo da svi poslodavci proaktivno stvaraju kulturu u kojoj zaposleni svih nivoa mogu govoriti o svom mentalnom zdravlju i znati da će, ako to učine, naići na podršku i razumevanje, umesto da dožive diskriminaciju“, piše Easterneye.biz.