MOBILNI OPERATORI U SRBIJI ISPUNILI EVROPSKE STANDARDE Najbolji ukupni rezultat ostvario Telekom
AnalizaHi-techLifestyleSrbijaU fokusuVesti
21.11.2020 08:05 Autor: Redakcija Biznis.rs
Korisnici usluga operatora mobilnih mreža u Srbiji mogu da budu zadovoljni, jer su ispunjeni evropski standardi elektronskih komunikacija i dostignut visok stepen razvoja i unapređenje digitalnih servisa, izjavila je ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.
Povodom rezultata uporedne analize parametara kvaliteta u mobilnim mrežama koje je objavila Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL), ona je istakla da je takvim rezultatima doprineo rad te agencije, ali i Vlada Srbije i resorno ministarstvo koji su svojim aktivnostima omogućili nesmetani razvoj tržišta.
„Uvereni smo i da će program podsticaja u ulaganje u razvoj mreže, koji je počeo ove godine pokretanjem Projekta zajedničke izgradnje širokopojasne komunikacione infrastrukture u ruralnim predelima u Srbiji, značajno doprineti unapređenju kvaliteta i obima servisa operatora i daljem razvoju digitalnog društva“, zaključila je Matićeva, a prenosi u saopštenju Ministarstvo.
Analizom koju je RATEL sproveo četvrtu godinu za redom, uporednim testiranjem kvaliteta usluga u mobilnim mrežama, gledano iz ugla korisnika, merenjem parametara kvaliteta govorne usluge i usluga prenosa podataka, obuhvaćeno je 50 gradova i 10.000 kilometara puteva u Srbiji.
Kako je ranije saopštio RATEL, merenje kvaliteta usluga mobilnih komunikacionih mreža u Srbiji je pokazalo da je Telekom Srbija ostvario najbolji ukupni rezultat ove godine, zahvaljujući značajnom unapređenju kvaliteta svih usluga u svim kategorijama.
Sledi Telenor, koji je unapredio prošlogodišnje performanse implementacijom VoLTE usluge (prenos govora pomoću 4G, Voice over LTE) pre početka ovogodišnje kampanje.
Vip mobajl je zabeležio pad parametara kvaliteta zbog problema sa funkcionisanjem DNS (Domain Name System) servera, saopštio je RATEL.
RATEL je u periodu od septembra do novembra 2020. godine sproveo uporedna merenja i analizu parametara kvaliteta usluga mobilnih komunikacionih mreža (Benćmark mobilnih mreža) kod sva tri mobilna mrežna operatora u Srbiji.