Da li se isplati?

Naplata e-commerce usluga i proizvoda u kriptovalutama

Vesti

16.2.2022 12:09 Autor: Marija Krsmanović 0

Naplata e-commerce usluga i proizvoda u kriptovalutama Naplata e-commerce usluga i proizvoda u kriptovalutama
Od pojave bitcoina svet finansija sve više se okreće kripto oblasti, a za mnoge biznise naplata u digitalnim tokenima sada je već uobičajena opcija.... Naplata e-commerce usluga i proizvoda u kriptovalutama

Od pojave bitcoina svet finansija sve više se okreće kripto oblasti, a za mnoge biznise naplata u digitalnim tokenima sada je već uobičajena opcija. Ovo se, pre svega, odnosi na kompanije koje posluju u zapadnim državama, u kojima se već neko vreme eksperimentiše sa plaćanjem usluga i proizvoda u kriptovalutama. Recimo, prema izveštaju objavljenom na finansijskom sajtu Fundera 2020. godine, u Sjedinjenim Američkim Državama oko 2.300 preduzeća prihvata različite bitcoin kao vid kompenzacije za usluge.

Tako su razvijene i brojne aplikacije za isplatu, od kojih su ove godine najpopularnije Coinbase Commerce, Electroneum, Circle, BitPay, Coinomi i CoinGate. Pomoću njih, kompanije imaju mogućnost da naplate usluge u digitalnim tokenima. Ako malo pažljivije osmotrimo situaciju, ovakva vrsta naplate najviše ima smisla za e-commerce – virtuelne valute za virtuelni biznis. 

Međutim, pre brzopletog donošenja zaljučaka, sasvim je opravdano zapitati se šta ovakva vrsta naplaćivanja zapravo znači i u kojoj vrsti e-commerce poslovanja najviše ima smisla. Mnogi eksperti iz kripto sfere tvrde da uključivanjem ove opcije plaćanja na sajt, online biznisi ostvaruju brojne prednosti.

Kao najvažnije, navode širenje tržišta, veću sigurnost, brže transakcije i manje naplate za iste. Osim što pokazuje tehnološku potkovanost vlasnika kompanije ovaj vid isplate pruža više mogućnosti korisnicima, odnosno kupcima. 

Prema podacima koje navodi Deloitte, oko 40 odsto korisnika koji plaćaju usluge kriptovalutama su novi klijenti kompanije, a njihove nardžbine su dva puta veće od korisnika koji plaćaju kreditnom karticom.

Kako tvrde, kriptovalute mogu biti efikasna alternativa za gotovinu, posebno uzimajući obzir trenutnu inflaciju, a neki u ovakvoj vrsti poslovanja vide i najbrži način da se uključe u kripto svet.

To svakako možete učiniti gorepomenute aplikacije, ali e-commerce kompanije vrlo često koriste i Skrill Quick Checkout, opcija za sigurno internet plaćanje, koja nudi više različitih metoda. 

Za plaćanje u kripto valutama, korisniku će verovatno biti potrebna kartica ili digitalni novčanik. Skrill i Coinbase nude opciju sa karticom. Velike platforme, kao što je Facebook, nude sopstvenu verziju digitalnog novčanika, bez posrednika kao što su pomenute aplikacije.

Vrlo je važno da, kao vlasnik internet biznisa, budete svesni rizika koji dolazi sa nestabilnom vrednošću kriptovaluta. Bitcoin je od oktobra do sada beležio nagle skokove i strmoglave padove.

Kako navodi Business Insider, ovog januara ukpan gubitak kripto tržišta bio je veći od 1,4 biliona dolara. Osim toga, činjenica je da i korisnici koji plaćaju u kriptovalutama nemaju opciju za povraćaj novca, tako da je nemoguće refundirati isplatu u digitalnim tokenima.

Da li preuzeti rizik ili ne? To već zavisi od same prirode vašeg poslovanja.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.