NEISKORIŠĆENE DIGITALNE USLUGE U JUGOISTIČNOJ EVROPI Potencijal od 1,2 milijarde evra
18.12.2020 14:13 Autor: Julijana Vincan
U zemljama Jugoistočne Evrope neiskorišćeni tržišni potencijal digitalnih usluga iznosi 1,2 milijarde evra, pokazuje istraživanje globalne konsultantske kuće Kearney.
„Prosečni potrošač u Jugoistočnoj Evropi mesečno potroši 56 evra na telekomunikacione i digitalne usluge, od čega je samo 18 odsto iznosa namenjeno digitalnim uslugama. To je znatno manje od zapadnoevropskog proseka od 35 odsto“, navodi se u saopštenju.
Iako je rasprostranjenost telekomunikacionih usluga velika u Jugoistočnoj Evropi, dodaje se da zaostaje korišćenje digitalnih usluga, poput pretplata na medijske i zabavne sadržaje, kao i pretplata na usluge zasnovane na povezanim uređajima.
To, kako se ističe, ukazuje na potencijal prodaje digitalnih usluga postojećoj bazi korisnika klasičnih telekomunikacionih usluga. Zbog toga, u pogledu postojeće penetracije tržišta i karakteristika potrošača, stručnjaci konsultantske kuće Kearney, procenjuju vrednost neiskorišćenih poslovnih prilika u Jugoistočnoj Evropi na 1,2 milijarde evra.
Poslednjih godina, kako se navodi, telekomunikacione kompanije su u svoju ponudu selektivno uključivale video sadržaj na zahtev (over-the-top – OTT), striming muzike kao i povezane uređaje.
„Kako bi povećali potražnju za povezivanjem, operateri se moraju usredsrediti na zadovoljavanje potreba korisnika za brzim pristupom internetu, što će im onda omogućiti i dalji rast u kategoriji digitalnih usluga“, piše u saopštenju.
Dodaje se da telekomunikacioni operateri imaju priliku da ostvare dodatni prihod stvaranjem atraktivnih integrisanih ponuda telekomunikacionih i digitalnih usluga, kao i povezanih uređaja.
Promene u našem načinu rada, učenja i druženja, podstaknute pandemijom korona virusa, ojačale su potrebu za povezivanjem putem digitalnih kanala.
„Digitalne usluge nude mogućnost drugačijeg pristupa kombinovanju fiksnih i mobilnih usluga. Reč je o stvaranju atraktivnih ponuda van domena jednostavnog davanja dodatnih popusta koji danas dominiraju tržištem i smanjuju potrošnju korisnika na osnovne telekomunikacione usluge. Delu korisnika treba brži pristup internetu, jer trenutno nisu zadovoljni brzinom pristupa sadržaju putem svoje fiksne internet veze“, izjavila je Ana Petrić, iz navedene konsultantske kuće.
Kako je rekla, telekomunikacione kompanije u Jugoistočnoj Evropi mogle bi da zarade dodatnih 120 miliona evra godišnje nudeći nezadovoljnim korisnicima bržu vezu koja bi ujedno i podstakla veću upotrebu digitalnih sadržaja.
„Digitalne usluge su katalizator povećanja prodaje klasičnih telekomunikacionih usluga, jer su korisnici spremniji da plate više za brži pristup internetu, što omogućuje bolji pristup digitalnim uslugama“, konstatuje se u izveštaju.
Potrošači koji već sada imaju veliki broj povezanih uređaja su najunosniji, ali je njihov potencijal u većoj meri već iskorišćen.
Kearney zato vidi potencijal u mnogo većem segmentu korisnika koji trenutno imaju nizak nivo usvojenosti digitalnih usluga, ali su se, usled posledica pandemije, sa njima već susreli.
„Za taj segment telekomunikacioni operateri moraju pripremiti jasne predloge vrednosti koje će ohrabriti kupce na donošenje odluke o kupovini dodatnih povezanih uređaja, kao i pretplati na usluge koje ti uređaji omogućavaju“, ističu iz konsultantske kuće Kearney.