Najpoznatiji striming servis želi da ograniči broj besplatnih korisnika

Netflix proverava deljenje lozinki u istim domaćinstvima

Hi-techLifestyleSvetVesti

15.3.2021 08:41 Autor: Marko Miladinović

Netflix proverava deljenje lozinki u istim domaćinstvima Netflix proverava deljenje lozinki u istim domaćinstvima
Od prvog dana od kada je započet striming svog bogatog online sadržaja kompanija Netflix je osmislila da svako domaćinstvo ima na raspolaganju deljenje jednog... Netflix proverava deljenje lozinki u istim domaćinstvima

Od prvog dana od kada je započet striming svog bogatog online sadržaja kompanija Netflix je osmislila da svako domaćinstvo ima na raspolaganju deljenje jednog naloga na nekoliko različitih uređaja, slično kao što kod nas rade kablovski operateri sa svojim servisima. Međutim, ova ideja se u praksi ipak pokazala neodrživom, jer su korisnici počeli masovno da pozajmljuju svoje lozinke prijateljima koji ne žive na istim adresama.

Pošto je uočeno da previše različitih IP adresa koriste iste naloge, u Netflixu su odlučili da donekle prilagode ovu svoju ponudu. Za sada se u test fazi koristi iskačuća poruka kojom se korisnici koji pokušavaju da koriste nalog iz tuđeg domaćinstva, za koji nisu prvobitno prijavljeni, mole da to ne rade – “ukoliko ne živite sa vlasnikom ovog naloga, za nastavak gledanja potrebno je da otvorite svoj”. Potom se na ekranu pojavljuje upit za potvrdu naloga kodom dobijenim na mejl prilikom originalnog prijavljivanja.

Ukoliko potencijalni gledalac nema ove podatke, on se upućuje na registrovanje novog Netflix korisnika, uz tradicionalno dobijanje 30-dnevnog gratis perioda.

Zabrana deljenja podataka nečijeg naloga izvan žitelja u istom domaćinstvu postoji od ranije, no u Netflixu se nisu ozbiljnije pozabavili ovom temom do 2019. godine, kada su sa predstavnicima iz konkurentskih servisa iz HBO i nekoliko kablovskih kompanija prvi put seli za sto da osmisle način za ograničavanje deljenja lozinki koji bi bio, koliko je to moguće, “naklonjen korisnicima”, podseća Business Insider.

Iako gigant striming servisa i već pola godine najvrednija svetska kompanija u industriji zabave, Netflix je u poslednjoj prepandemijskoj godini, 2019, gubio oko 192 miliona dolara mesečno na račun online piraterije, ali delom i zbog rasprostranjenog korišćenja istih lozinki. Ostaje nemali zadatak njegovoj PR službi da osmisli efikasan način kako da umanji negativan efekat a istovremeno ne naljuti sopstvene korisnike.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.