Branko Milutinović objašnjava razloge za odluku o priključivanju firme američkom gigantu

Nordeus ostaje to što jeste

InvesticijeNovacVesti

5.6.2021 07:19 Autor: Redakcija Biznis.rs

Nordeus ostaje to što jeste Nordeus ostaje to što jeste
Pre nekoliko dana objavljeno je da je američki gigant u svetu video-igara Tejk tu interaktiv (Take Two), poznat po svom brendu 2K i igrama... Nordeus ostaje to što jeste

Pre nekoliko dana objavljeno je da je američki gigant u svetu video-igara Tejk tu interaktiv (Take Two), poznat po svom brendu 2K i igrama NBA 2K20 i Grand Theft Auto kupio beogradski Nordeus, kreatora najmasovnije sportske mobilne igrice Top Eleven i to za, mogućih, 378 miliona dolara. Kako izveštava kompanija Tejk tu, 225 miliona dolara je plaćeno odmah i to 90 miliona u akcijama kompanije, a ostatak u kešu. Ukoliko se ispune neki ciljevi u vezi EBITDA Nordeusa u naredne dve godine, cena bi mogla da dostigne pomenutih 378 miliona dolara.

Ova vest je za sve bila veliko iznenađenje. Nordeus je bio najveća kompanija u ovoj industriji koju su osnovali mladi ljudi iz Srbije. Jedan od njih, Branko Milutinović, za RTS, objašnjava razloge ove akvizicije.

„Nakon što smo njih upoznali delovalo je da će to otvoriti sledeći korak za nas i omogućiti da radimo ovo što radimo i doneti pomoć u nekim aspektima. Naši rezultati na američkom i kineskom tržištu mogu biti znatno bolji. To je jedan primer gde sam siguran da će ovo partnerstvo doprineti“, istakao je Milutinović.

Ostajemo svoji

Kao brend Nordeus će, prema njegovim rečima, nastaviti da postoji.

„Poslovaćemo kao autonomna kompanija u okviru većeg sistema. Ostajemo to što jesmo, ostajemo svoji, i dalje radimo Top eleven“, naveo je Milutinović.

Planovi i rezultati Nordeusa su u prethodnom periodu, kako ističe, veoma dobri, a ukoliko se posmatra samo igrica Top eleven, ona je za godinu i po dana najbrže rastuća mobilna fudbalska igra na svetu.

„Svakako ćemo sada sa nekim novim aspektima i resursima dodatno da ubrzamo taj rast, takođe i na drugim projektima koji su u razvoju, biće prilike da ih još bolje razvijamo. Deljenje znanja između nas i ostalih u grupaciji doprineće da budemo pametniji i bolji“, istakao je Milutinović.

Promeniće se, kaže, pristup nekim stvarima za koje bi trebalo duže vremena da sami otkriju i urade.

„Košarkaška igra za mobilni Tejk tu u Kini ima 50 miliona korisnika. Oni su verovatno od zapadnih kompanija u Kini najuspešniji. Sada će sve to nama biti dostupno. Ne plašimo se, mi jesmo prisutni i sada, samo mislim da možemo dosta bolji da budemo“, napominje Milutinović.

Nordeus, kaže, ostaje i Srbiji. Ne samo kompanija, već i ostali ljudi koji rade.

„Čini mi se da ćemo i brže dovesti još ljudi, što iz Srbije što iz ostatka sveta“, rekao je Milutinović i potvrdio da planiraju da šire poslovanje.

Ovo nije tipična akvizicija

Svi komentari, i prijatelja iz industrije širom sveta, i u domaćem okruženju, bili su pozitivni, kaže Milutinović.

„Ovo nije tipična akvizicija, izađete iz posla… Ovo je spajanje, mi strateški igramo kao deo moćnijeg sistema, ali je jako bitno, ako pogledamo domaći ekosistem, šta ovo znači za Srbiju. Prvi put imate kompaniju S&P 500 koja ulazi na domaće tržište i kreira vrednost za ceo svet a ne uzima vrednost iz domaćeg tržišta. To je dobar signal i potvrda da se iz Srbije rade fantastične stvari, mi nismo jedini, puno njih radi fantastične stvari, ali ovo je vidljiv signal, o tome se priča u celom svetu. Mislim da će to ubrzati trend koji je pozitivan, a to je rast i razvoj domaćeg ekosistema koji polako osvaja tržište“, naglašava jedan od osnivača Nordeusa.

Činjenica je, kako kaže, da je generalno ograničen broj velikih igrača.

„Da stignete do kraja sami, postoji mogućnost, ali nije najbolja opcija. Sa novom ekonomijom, digitalnom, prvi put ljudi iz Srbije imaju jednake uslove i šansu kao bilo ko bilo gde drugde, nije jednaka ali je najbliža nego što je ikad bila, govorimo o digitalnoj industriji. Sa te strane apsolutno je moguće, imamo kompanije koje su u svojim nišama dostigle nivo svetskog vrha. Ako gledamo ceo gejming kao industriju, dobacili smo tako ovim potezom“, napominje Milutinović.

Mobilne igre vrede više od čitave filmske i muzičke industrije

Ukazujući na to da je gejming brzorastuća industrija, Milutinović je istakao da su samo mobilne igre vrednije nego filmska i muzička industrija zajedno u celom svetu. Uz to, ova industrija najbrže raste.

„To znači da je neophodno stalno biti u stavu spreman i reagovati na promene što brže moguće. Treba izbalansirati sa dugoročnim gledanjem. Ako uradite kad treba i šta treba, market koji uspete da osvojite je ogroman“, kaže gost Oka.

Navodi da je pandemija malo uticala na rast gejming industrije za mobilne telefone.

„Mobilne igre su uvek sa vama i nije neka razlika da li ste kod kuće, u prevozu, na pauzi, u desk računarima i konzolama je razlika bila veća. U mobilnoj nije ni rast bio toliko veliki, ali nije bio ni pad, sve je nastavilo da raste“, dodao je Milutinović.

Navodi da je putanja srpske gejming industrije uzlazna. 

„Trend je pozitivan. Ako gledamo gejming, koji spaja umetnost i nauku, trenutno ima preko 120 kompanija u Srbiji koje se bave time, mislim i na startape, zapošljava više hiljada ljudi, prebaciće 150 miliona dolara prihoda ove godine, putanja je uzlazna. Jednaki su uslovi za sve, to daje šansu našim talentima da osmisle nešto, isprobaju i ako radI, više neće biti startap“, ističe Milutinović.

Nigde u svetu, prema njegovim rečima, nema dovoljno ljudi koji rade softver.

„Kod nas je produkcija možda procentualno i veća nego u zapadnim zemljama, jer kod nas istorijski ljudi cene poziv inženjera, imamo tradiciju umetnosti u dizajnu. Mi smo mala zemlja, ali naša šansa je da se fokusiramo na par stvari gde ćemo graditi ekosistem, i gejming je ta šansa. Pokazalo se da baš u gejmingu imamo ozbiljan ostvareni potencijal i mnogo veći da rastemo. Ovo sa Tejk tu je potvrda toga, oni slabo šta imaju van Amerike, ovo je za njih potpuno nova geografija“, napominje jedan od osnivača Nordeusa.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.