Nova elektronska usluga za brže dostavljanje podataka bankama
13.7.2021 15:37 Autor: Miljan Paunović
Korisnici portala eUprava mogu da uz pomoć elektronske usluge „Moji podaci za banku“ na jednostavniji način svoje dokumente proslede banci od koje traže ponudu za kredit. Ova usluga predstavljena je u utorak u Narodnoj banci Srbije i označava saradnju javne uprave, banaka i privrede.
Građani će moći uz pomoć ove usluge da sve podatke koji su im neophodni za pripremu i slanje ponuda za zaključenje ugovora o kreditu, dobiju elektronski, i da ih u toj formi proslede banci. Na taj način neće više morati da idu od šaltera do šaltera i da gube vreme u čekanju u redovima.
Premijerka Srbije Ana Brnabić je rekla da je cilj da država bude servis svojih građana, kao i da građani ne budu „kuriri“ za državu i lokalnu samoupravu.
„Rutinski puštamo nove usluge, ali je ova posebno važna jer puštamo prvu uslugu saradnje javne uprave i privrede. Odgovorna vlada je spremna da olakša sve što je moguće građanima da završe svoj posao“, rekla je Brnabić.
Guvernerka Narodne banke Srbije Jorgovanka Tabaković rekla je da je cilj da se promoviše kontinuirana digitalna transformacija društva i ekonomije.
Tabaković je rekla da Srbija ima 3,2 korisnika elektronskog bankarstva, a 2,3 miliona korisnika mobilnog bankarstva.
Podnošenje Zahteva za dostavljanje i omogućavanje prosleđivanja podataka mogu da izvrše građani korisnici Portala eUprava (eGrađani), čiji se identitet potvrđuje elektronskom identifikacijom srednjeg ili visokog nivoa pouzdanosti (2FA ili kvalifikovani sertifikat).
Koja je svrha ove usluge?
Svrha ove usluge je da omogući korisniku elektronske usluge da podatke koji su neophodni za pripremu i slanje ponude za zaključenje ugovora o kreditnom proizvodu prikupi od organa koji vode odgovarajuće službene evidencije, a zatim i da ih prosledi izabranoj banci elektronskim putem, objašnjeno je na portalu eUprave.
Prilikom podnošenja zahteva, korisniku elektronske usluge je omogućeno da izvrši pregled podataka koji su mu dostavljeni. Nakon izvršenog pregleda, korisniku je omogućeno da prosledi podatke izabranoj banci, navode na portalu eUprave.
Pored podnošenja zahteva, neophodno je da korisnik elektronske usluge pristane na obradu ličnih podataka kako bi izabrana banka mogla da mu uputi ponudu za zaključenje ugovora o kreditnom proizvodu ili da ga obavesti da ne ispunjava uslove za kreditni proizvod.
Nakon podnošenja zahteva, korisnik se obaveštava o uspešno podnetom zahtevu, a u eSanduče mu pristiže Zahtev za dostavljanje i omogućavanje prosleđivanja podataka i Pristanak za obradu podataka o ličnosti, čime se okončava pružanje ove elektronske usluge.
Za dodatne informacije u vezi sa pripremom i slanjem ponude za zaključenje ugovora o kreditnom proizvodu banke korisnik se neposredno obraća banci koju je izabrao.
Spisak i opis podataka koji se prosleđuju banci prikazuju se nakon identifikacije korisnika usluge elektronske uprave i pokretanja usluge. Podaci trenutno mogu biti prosleđeni sledećim bankama: Mobi banka, Eurobanka, Sberbanka, navedeno je na portalu eUprave.
Ko može podneti zahtev za dostavljanje i omogućavanje prosleđivanja podataka banci?
Podnošenje Zahteva za dostavljanje i omogućavanje prosleđivanja podataka mogu da izvrše građani korisnici Portala eUprava (eGrađani), čiji se identitet potvrđuje elektronskom identifikacijom srednjeg ili visokog nivoa pouzdanosti (2FA ili kvalifikovani sertifikat).
Ukoliko nemate definisanu dvofaktorsku autentifikaciju, spisak šaltera/lokacija na kojima je moguće dobiti parametre za tu vrstu prijave pogledajte na portalu eUprave.