NOVA PRAVILA ZA BORAVAK U DOMAĆIM HOTELIMA I SPA CENTRIMA I u bazenu obavezna distanca

BiznisIzdvajamoSrbijaTurizamU fokusuVesti

19.5.2020 12:38 Autor: Marija Jovanović 7

NOVA PRAVILA ZA BORAVAK U DOMAĆIM HOTELIMA I SPA CENTRIMA I u bazenu obavezna distanca NOVA PRAVILA ZA BORAVAK U DOMAĆIM HOTELIMA I SPA CENTRIMA I u bazenu obavezna distanca
Pandemija korona virusa jenjava kako u Evropi, tako i u Srbiji. Situacija se polako stabilizuje što je kod mnogih ljudi probudilo nadu da će... NOVA PRAVILA ZA BORAVAK U DOMAĆIM HOTELIMA I SPA CENTRIMA I u bazenu obavezna distanca

Pandemija korona virusa jenjava kako u Evropi, tako i u Srbiji. Situacija se polako stabilizuje što je kod mnogih ljudi probudilo nadu da će ipak uspeti da iskoriste svoje godišnje odmore, ako ne u inostranstvu, onda makar u Srbiji.

Protokoli se iz dana u dan menjaju, pojavljuju se različite informacije, a Privredna komora Srbije objavila je pravila Instituta za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut“ koja će važiti za sve one koji budu posetili domaće hotele, turističke agencije, bazene i spa centre.

Pored striktnih mera koja se tiču održavanja svih objekata – dezinfekcije prostorija pre i nakon posete, obaveznih dezobarijera na svim ulazima, za sve posetioce neophodno je obezbediti kompletna sredstva za dezinfekciju, a kako bi se zaštitili i gosti i zaposleni veštačka ventilacija i centralna klimatizacija zabranjena je u svim objektima, dok je redovno provetravanje svih prostorija obavezno.  

Čišćenje soba po posebnim procedurama

Higijeni u hotelskim sobama biće posvećena posebna pažnja. Čišćenje će se obavljati u skladu sa postojećim procedurama, uz mogućnost prilagođavanja u dogovoru sa zahtevima gostiju.

Sve površine koje se često dodiruju, kao što su ormarići, stolovi, stolice, telefoni, kvake, a posebno kupatila moraju se detaljno očistiti nakon svake smene gostiju. Prljava posteljina pakuje se u posebne kese i mora se voditi računa da se ne meša sa čistom posteljnom i peškirima, naročito ukoliko ne postoje odvojena kolica za čist i prljav veš.

Foto: Pexels.com

Otpad se odlaže u kante za smeće sa pedalom za nožno otvaranje kako bi se izbeglo dodirivanje provršine kante.

Pri dolasku i odlasku gostiju u grupama, hoteli su dužni da rad organizuju tako da se grupe gostiju ne sreću, odnosno da između grupa ostane dovoljno vremena za čišćenje i dezinfekciju. Gostima se preporučuje da ukoliko je moguće obave onlajn prijavu u hotel, kao i da najave odjavu dan ranije kako bi se smanjilo čekanje na recepciji.

Poslovni sastanci sa obaveznom pauzom

Ukoliko se prostorije u sklopu hotela koriste za održavanje sastanaka, posle svakog sastanka neophodno je obezbediti pauzu u trajanju od najmanje jednog sata, a tokom pauze obavezno je da se prostorije očiste i dezinfikuju, naročito površine koje se često dodiruju – radni stolovi, tastaure kompjutera, telefoni. Preporučljivo je izbegavanje služenja hrane, dok će se voda i sokovi služiti u originalnoj ambalaži koja je prethodno oprana.

I u bazenu neophodna distanca od dva metra

Oni koji žele da se opuste na bazenima i u spa centrima moraće da ispoštuju pravila održavanja međusobne fizičke distance od dva metra u svim prostorijama, kao i u vodi bazena.

Broj ljudi kojima je dozvoljen boravak biće proporcionalan tako da se omogući održavanje udaljenosti. Preporučuje se nošenje maske tako da prekriva nos, usta i bradu i to svuda osim u prostoru oko bazena, u bazenima i spa zoni jer u vlažnoj sredini maska brzo ovlaži i gubi zaštitnu ulogu. Zato je tokom boravka obavezno držanje distance od dva metra.

Foto: Pixabay.com

Nošenje kape je obavezno, kao i tuširanje pre ulaska i nakon izlaska iz bazena. Preporuka je da kafeterije i slični prostori gde se služe voda, sokovi ili hrana, a koji se nalaze u sklopu spa zone ili u prostoru pored bazena, ne rade do daljnjeg.

Prevoz putnika na tačno određenim mestima i sa maskama

Vozači, turistički vodiči i putnici dužni su da prilikom putovanja sve vreme nose maske koje redovno moraju da menjaju. Kada je reč o rasporedu putnika unutar vozila, preporučuje se da se između putnika nalazi po jedno mesto, odnosno da putnici sede dijagonalno ili „cik-cak“ jedan u odnosu na drugog. Raspored mora da bude takav da putnici ne budu okrenuti licem jedan ka drugom.

Prilikom dezinfekcije i čišćenja prevoznog sredstva posebna pažnja moraće da obrati na držače i rukohvate, prozorska stakla, kao i na naslone za glavu i ruke putnika, koje je potrebno dezinfikovati sredstvima na bazi alkohola. U vozilima se ne savetuje koršćenje klima uređaja i ukoliko je moguće prozore treba držati otvorene, a vozilo provetravati pre i nakon vožnje, kao i prilikom svakog stajanja.

Foto: Pixabay.com

Obavezno je održavanje higijene kabine vozača i to više puta dnevno, a preporučuje se i postavljanje fizičke barijere između vozačkog mesta i putnika. Ukoliko to nije moguće, prvi red iza vozača ne treba da se koristi za prevoz putnika. Obavezna dezinfekcija ruku neophodna je pre ulaska i nakon izlaska iz vozila, a naročito posle stavljanja prtljaga u prtljažnik.

Turističke agencije po 15 minuta sa jednim klijentom

Posebna pravila važe za turističke agencije koje ove nedelje počinju sa radom u svojim kancelarijama. Pored dezobarijera i obavezne dezinfekcije prostorija, agencija je dužna da omogući fizičku udaljenost klijenata od dva metra u svim prostorijama, osim ako su u pitanju članovi jedne porodice.

Na šalterima je neophodno da obezbede održavanje propisane fizičke udaljenosti između zaposlenih i klijenata, a samu dužinu kontakta da svedu na manje od 15 minuta. Ukoliko to nije moguće, dužne su da postave vertikalne barijere od pleksiglasa ili sličnog materijala koji je pogodan za čišćenje i dezinfekciju.  

  • Tatjana

    19.5.2020 #1 Author

    Videcemo kako ce se ovo sprovesti u delo

    Odgovori

  • GocaBG

    19.5.2020 #2 Author

    Nadam se da ce se postovati sve ove mere.

    Odgovori

  • Marija

    20.5.2020 #3 Author

    Valjda će ova zamisao uspešno proći…

    Odgovori

  • jelena

    20.5.2020 #4 Author

    nazalost ostace samo slovo na papiru, svako treba da je odgovoran prema sevi i drugima i sve ce biti ok

    Odgovori

  • zore

    26.5.2020 #5 Author

    Samo dobra organizacija i sve se moze.

    Odgovori

  • Dunja

    27.5.2020 #6 Author

    Najbitnija je dobra organizacija medju ljudima, nadam se da ce biti dobro.

    Odgovori

  • NINICA

    26.9.2022 #7 Author

    Dal će uspeti../

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...