Mastercard Ekonomski Institut predstavio trendove turističke industrije

Od druge polovine 2022. godine raste broj poslovnih putovanja u svetu

BiznisSvetTurizamVesti

16.5.2023 11:39 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Od druge polovine 2022. godine raste broj poslovnih putovanja u svetu Od druge polovine 2022. godine raste broj poslovnih putovanja u svetu
Novi uvidi Mastercard Ekonomskog Instituta otkrivaju da potrošači koriste prednosti tradicionalnijeg načina putovanja u 2023. godini, dajući prioritet odmorima i otvaranju novih koridora širom... Od druge polovine 2022. godine raste broj poslovnih putovanja u svetu

Novi uvidi Mastercard Ekonomskog Instituta otkrivaju da potrošači koriste prednosti tradicionalnijeg načina putovanja u 2023. godini, dajući prioritet odmorima i otvaranju novih koridora širom sveta.

Izveštaj Trendovi turističke industrije za 2023. godinu donosi ključne uvide u globalno stanje putovanja, naglašeno promenljivim ekonomskim izgledima, upornim zahtevima potrošača i ponovnim otvaranjem kontinentalne Kine.

Suočeni sa ekonomskim preprekama, postpandemijsko preferiranje iskustava u odnosu na stvari dosledna potražnja za putovanjima u slobodno vreme oblikuju 2023. godinu. U početku poslovna putovanja koja su zaostajala za putovanjima u slobodno vreme, pronašla su uporište u drugoj polovini 2022. godine, posebno u kulturama koje prioritizuju povratak u kancelariju. Uz neizvesnu ekonomiju koja pruža izvesne turbulencije na više tržišta, očekuje se da će ponovno otvaranje kontinentalne Kine podstaći globalni rast sa koncentrisanim uticajem u azijsko-pacifičkom regionu, prema procenama Mastercard Ekonomskog Instituta.

Ključna otkrića predstavljena u ovom izveštaju ukazuju da odmori i poslovna putovanja rastu istim tempom. Globalno, putovanja u svrhu odmora i dalje su izražena, sa porastom bukiranih letova za otprilike 31 odsto u martu 2023, u odnosu na isti mesec 2019. godine.

U drugoj polovini 2022. i početkom 2023. godine, rezervacije korporativnih letova sustigle su one za odmor u regionima sa jakom kulturom povratka kancelariji. Uvidi pokazuju da potražnja za sastancima uživo ostaje snažna, predvođena Azijom, Pacifikom i Evropom, uz rast troškova komercijalnih putovanja i zabave za 64 odsto, odnosno 42 procenta, u periodu od januara do marta 2023.

Izvor: Biznis.rs

Ponovno otvaranje Kine nakon strogih covid regulacija dolazi u trenutku pozitivnog uticaja na ekonomiju iskustva, jer je nagomilana potražnja za putovanjima jak vetar u leđa. Do marta 2023. godine, potrošnja na iskustva iznosila je značajnih 93 odsto od onoga kolika je bila 2019, uprkos minimalnim putovanjima prošle godine. Ekonomije u azijsko-pacifičkom regionu imaju očigledne koristi od otvaranja Kine, imajući u vidu njihovu snažnu povezanost sa međunarodnom trgovinom, turizam i geografsku blizinu. Ostale zemlje za koje se očekuje da će imati koristi uključuju severnu Evropu – Nemačku i Francusku – i Brazil, kod njih bi moglo da dođe do povećanje izvoza u Kinu, kako se ekonomija oporavlja, navodi se u saopštenju.

U daljoj analizi ističe se da putnici uspostavljaju nove koridore. Kako potrošači uživaju u većim prihodima i vraćaju se na nivo udobnosti od pre pandemije, oni takođe kreću u poduhvate putovanja na nove lokacije. Nemačka i Španija postaju sve popularnije za latinoameričke putnike, dok su Saudijska Arabija i Egipat postale popularne destinacije za putnike iz Istočne Evrope, sa Bliskog Istoka i iz Afrike.

Moguće da pod uticajem društvenih mreža i zabave, putnici sleću na manje poznata odredišta kako bi se stapali sa drugim kulturama. U martu, globalna potrošnja na iskustva veća je za 65 odsto, a potrošnja na stvari za 12 procenta u poređenju sa 2019. Turisti su u Španiji potrošili čak 111 odsto više na iskustva u martu 2023, u odnosu na 2022. Potrošnja orijentisana na iskustvo raste tamo gde su prestale blokade zbog pandemije, ali kineski turisti sa tradicionalno prekomernim indeksom luksuzne robe, u poređenju sa drugim turistima, mogu da podstaknu potrošnji robe na različitim tržištima.

Putnici žele dobro iskustvo od trenutka kada rezervišu avionsku kartu do trenutka kada prvi put zakorače na novo tlo, a kompanije koje to razumeju u boljoj su poziciji da uspostave duže i vrednije odnose sa svojim potrošačima, navodi se u izveštaju.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.