I najmanje kompanije zabeležile korist od elektronske trgovine

Od svakih pet dolara potrošenih u maloprodaji približno jedan dolar je potrošen online

AnalizaHi-techLifestyleSvetU fokusuVesti

8.4.2021 09:31 Autor: Redakcija Biznis.rs

Od svakih pet dolara potrošenih u maloprodaji približno jedan dolar je potrošen online Od svakih pet dolara potrošenih u maloprodaji približno jedan dolar je potrošen online
Kupci širom sveta potrošili su tokom 2020. godine 900 milijardi dolara više na online trgovinu nego godinu dana ranije, pošto su ostali kod kuće... Od svakih pet dolara potrošenih u maloprodaji približno jedan dolar je potrošen online

Kupci širom sveta potrošili su tokom 2020. godine 900 milijardi dolara više na online trgovinu nego godinu dana ranije, pošto su ostali kod kuće zbog korona mera ograničenja, pokazuje najnoviji izveštaj Masterkard Rikaveri Insajts (Mastercard Recovery Insights).

Drugim rečima, od svakih pet dolara potrošenih u maloprodaji približno jedan dolar je potrošen u e-trgovini, u odnosu na oko jedan dolar od svakih sedam potrošenih tokom 2019.

Za trgovce u maloprodaji, restorane i druge velike i male kompanije, online mogućnost prodaje bila je preko potrebna slamka spasa zbog restriktivnih korona mera koje su onemogućile kupovine u fizičkim prodajnim objektima.

Očekuje se da će otprilike 20-30 odsto globalnog prelaska na digitalne tehnologije uzrokovanog pandemijom biti trajno, navodi se u saopštenju kompanije Masterkard.

„Dok su potrošači bili kod kuće, njihov novac je putovao daleko zahvaljujući e-trgovini“, kaže Briklin Dajer, glavni ekonomista u kompaniji Masterkard i šef Masterkard Ekonomskog instituta.

Dodaje da to ima značajne implikacije, i da zemlje i kompanije koje su postavile digitalno poslovanje kao prioritet nastavljaju da ostvaruju benefite.

„Naša analiza pokazuje da i najmanje kompanije beleže koristi kada se prebace na digitalne kanale“, navodi Dajer.

Privrede koje su pre krize bile digitalo razvijenije, poput Velike Britanije i SAD, zabeležile su veće dobitke s prelaskom na digitalnu trgovinu u domaćem prometu u odnosu na zemlje koje su pre krize imale manji udeo e-trgovine, kao što su Argentina i Meksiko. Azijsko-pacifički region, Severna Amerika i Evropa su regioni koji su najsnažnije podsticali usvajanje e-trgovine.

Maloprodajni sektori sa osnovnim namirnicama, koji su pre krize imali najmanji digitalni udeo, među najvećim su dobitnicima jer su se potrošači prilagođavali novim okolnostima.

Kako se budu formirale nove potrošačke navike, i s obzirom na nisku bazu korisnika pre krize, Masterkard predviđa da će se 70-80 odsto rasta e-trgovine u segmentu prehrambenih proizvoda zadržati trajno.

Kako je mnogo veći izbor robe i prodajnih mesta postao dostupan online, potrošnja na nivou međunarodne e-trgovine porasla je za oko 25-30 odsto od marta 2020. do februara 2021. godine, prema rezultatima ove analize.

Analiza Masterkarda takođe pokazuje da potrošači širom sveta, usled proširenog izbora, kupuju na većem broju veb lokacija i online prodajnih mesta nego pre.

Stanovnici zemalja poput Italije i Saudijske Arabije kupuju u proseku za 33 procenta više u online trgovinama, a prate ih potrošači iz Rusije i Velike Britanije, navodi se u izveštaju.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.