Odbacili dogovor o povećanju plata zbog novih uslova rada
PoslovanjePreduzetnikSvetVesti
13.8.2021 16:16 Autor: Redakcija Biznis.rs
Više od 90 odsto vozača autobusa u Dablinu odbacilo je dogovor o promenama uslova rada koji je u nekim slučajevima uključivao povećanje plata od skoro 15 odsto.
1.700 vozača državne kompanije javnog prevoza glasalo je o sporazumu, koji su podržali Siptu i Nacionalni sindikat autobusa i železnice (NBRU), koji je ponudio povećanje plata za 15 odsto u zamenu za promenu uslova rada. Veliki broj vozača je odbacio dogovor, sa više od 90 odsto glasova što je utvrđeno brojem glasačkih listića, prenosi Irish Times.
Dublin Bus saopštio je da je zabeležen rezultat glasanja: „Kompanija će sada razmotriti ovaj rezultat“.
Iako je sporazumom u nekim slučajevima dozvoljavao povećanje plata od skoro 15 odsto, znalo se da vozači nisu zadovoljni predloženim izmenama radnih uslova, koji se traže zauzvrat. Deo plana zahteva od radnika da voze različite rute, i da polaze iz različitih garaža, što bi prema njihovom mišljenju dovelo i do povećanja trajanja vožnje u toku 39-časovne sedmice.
Detalji plana
Plan, koji je trebalo da traje do 2025. godine, predlagao je od oktobra stopu plata u iznosu od 23,50 evra po satu, što je jednako oko 916 evra za nedelju od 39 sati. Ovo uključuje smene i premije za vozače sa ugovorom na pet do sedam dana, što znači da će raditi dve nedelje od svakih pet. Sindikati smatraju da bi to dovelo do pojave da vozači na vrhu svoje lestvice zarade 51.500 eura godišnje, isključujući bonuse.
Šema bonusa bi se udvostručila na 500 evra bez poreza, dok bi se bonus za vožnju uštede povećao sa 250 evra na 575 evra bez poreza. Vozači sa dužim stažom, većim od 20 godina, dobili bi dodatni godišnji odmor. Dve nedelje odmora, umesto tri, bile bi dodeljene leti, a jedna nedelja zimi. Dublin Bus se obavezao da će povećati i broj bolovanja sa četiri na pet tokom godine.
Bus Connects ima za cilj da poveća sposobnost državne kompanije da se takmiči sa rivalima pre nego što njen ugovor sa Nacionalnom transportnom upravom istekne 2024. godine. To bi dovelo do toga da se dodatne ponude stave na tender za konkurenciju, piše Irish Times.