ODREŠILI KESU ZA CRNI PETAK Amerikanci potrošili rekordnih devet milijardi dolara putem online kupovine
LifestyleNovacSvetVestiZanimljivosti
30.11.2020 12:23 Autor: Ljiljana Begović
Amerikanci su na Crni petak nakon Dana zahvalnosti potrošili rekordnih devet milijardi dolara putem online kupovine, što je 21,6 odsto više u odnosu na taj dan prošle godine. Adobe Analytics procenjuje da će internet prodaja za vreme tzv. sajber ponedeljka biti još bolja.
Crni petak u SAD obeležava tradicionalno otvaranje sezone prazničnih popusta i rasprodaja, koja traje šest nedelja. Nekada je Crni petak bio poznat po dugačkim redovima ispred prodavnica i ogromnoj gužvi, međutim razvojem tehnologije, uspostavljen je takozvani Sajber ponedeljak, kada kompanije nude velike popuste za online kupovinu.
Adobe Analytics procenjuje da će američki potrošači tog dana potrošiti 10,8 do 12,7 milijardi dolara, a međugodišnje brojke mogle bi da budu za trećinu veće.
Prema Sensormatic Solutions, prodaja u marketima pala je za 52 odsto na Crni petak ove godine. Tačni brojevi još nisu dostupni, ali najveći pad zabeležen je na severoistoku i zapadu SAD, a manje na jugu i srednjem zapadu.
Razlog pada prodaje je pandemija Covid-19, zbog čega Amerikanci radije kupuju od kuće. Sada na taj način mogu kupiti i hranu i alkohol, dok su pre zbog toga išli u prodavnice.
Na Dan zahvalnosti prodaja u običnim marketima pala je za čak 95 odsto u odnosu na prethodne godine. Uzrok nije samo pandemija, već i strategija trgovaca koji su utvrdili da se više isplati ulagati u internet prodaju nego plaćati zaposlene, prenosi Seebiz.