ONLINE PLAĆANJA KORISTI 15 ODSTO LJUDI VIŠE NEGO PRE PANDEMIJE Najaktivniji kupci između 45 i 59 godina
7.12.2020 17:00 Autor: Julijana Vincan



Broj ljudi koji plaćaju online povećao se za 15 odsto u odnosu na period pre izbijanja pandemije Covid-19, pokazalo je ovogodišnje istraživanje MasterIndex Srbija.
„Online plaćanja koristi 81 odsto ispitanika, od čega 10 odsto plaća online makar jednom nedeljno, a 45 procenata makar jednom mesečno. Pritom, muškarci su aktivniji, pa je njihov udeo među onima koji plaćaju online 51 odsto, naspram 49 odsto žena“, istaknuto je povodom istraživanja u saopštenju kompanije Mastercard.
Posmatrano po starosnoj strukturi, dodaje se da su online najaktivniji kupci između 45 i 59 godina, a za njima slede dve grupacije, ljudi između 25 i 34 godine i između 35 i 44 godine.
„Plaćanje debitnim, kreditnim i pripejd karticama pokazalo se kao prvi izbor prilikom plaćanja za 68 odsto ispitanika, na keš prilikom dostave oslanja se 44 procenata ispitanika, a nešto manje od četvrtine njih koristi e-banking, odnosno m-banking aplikacije kao opciju za plaćanje robe i usluga poručenih na internetu“, navode u Mastercardu.

Da se potrebe potrošača sve više sele u online okruženje, svedoče i podaci da skoro dve trećine ispitanika račune plaća putem interneta, garderobu kupuje njih 46 odsto, a namirnice i potrepštine za kuću 17 procenata.
Kada je reč o sigurnosti ovakvog načina plaćanja, 53 odsto ispitanika, kako je istaknuto, potpuno je uvereno da su online plaćanja sigurna, a nešto manje od petine ispitanika nije uvereno u to.