Osam najboljih platformi za online poslovne sastanke
29.1.2021 14:22 Autor: Marko Miladinović
Online platforme i aplikacije za mobilne uređaje namenjene audio i video komunikaciji postoje već godinama, sada bismo već mogli reći i decenijama. Prvu pravu revoluciju na tom polju doneo je Skype, omogućivši besplatne video pozive koji su povezivali ljude na različitim kontinentima zahvaljujući internet konekciji.
Kasnije su takav pristup u svoje funkcionisanje najbolje inkorporirale mobilne aplikacije WhatsApp i Viber, a svoje karakteristike u hodu prilagođavali već postojeći i opšteprihvaćeni servisi Google Hangouts i Facebook Messenger. Jednostavno je neverovatno kako su se brzo i uspešno na ovu potrebu korisnika, sve izraženiju u vreme korona krize, adaptirale neke od najvećih društvenih mreža.
Međutim, pandemija je dovela i do promena u načinu poslovanja, imajući u vidu da je veliki broj zaposlenih postao prinuđen da radi iz okrilja svojih domova. U tom smislu, pojedini servisi na otvorenom i velikom globalnom tržištu ipak nude različite pogodnosti u odnosu na specifične poslovne zahteve.
Na prvom mestu trebalo bi istaći neprikosnovenog šampiona 2020. godine i jednog od najvećih finansijskih dobitaša, ako izuzmemo velike farmaceutske kompanije. U pitanju je, naravno, američka kompanija Zoom Video Communications i njena platforma Zoom. Prema podacima stručnog portala TechRepublic tokom decembra je čak 300 miliona ljudi dnevno koristilo Zoom, u poređenju sa samo deset miliona iz decembra 2019. godine.
Ova platforma, baš kao i Skype, nudi već u besplatnoj verziji mogućnost održavanja besplatnih sastanaka za manji broj ljudi, no ima više različitih ponuda prema potrebama i veličini preduzeća koja žele na ovaj način da sprovode svoju internu i eksternu komunikaciju. Za 19,99 dolara na mesečnom nivou otključava se hostovanje sastanaka do 200 učesnika odjednom, uz neograničen cloud skladišni prostor za razmenu podataka.
Gorepomenuti Skype, u vlasništvu Microsoft korporacije, ima sopstvenu opciju Skype For Business, gde nudi sastančenje do 250 osoba i u principu iste opcije zajedničkog kreiranja i deljenja radnih površina na ekranu kao i Zoom, s tim što Zoom na većem broju učesnika još uvek kreira bolje video konekcije. Besplatna verzija Skypea predstavlja savim zadovoljavajuću opciju za preduzeća do desetoro zaposlenih.
A kada smo već kod kompanije Microsoft, ona ima još jedan sličan servis, koji postoji još od 2017. godine u okviru Microsoft 365 ponude cloud servisa. U pitanju je Microsoft Teams, platforma za timsku kolaboraciju, najsličnija po svojim karakteristikama konkurentskom Slacku. Microsoft Teams takođe ubrzano dobija nove pristalice, jer je ima više od 120 miliona dnevnih korisnika, uz rast od 53 odsto u odnosu na april 2020. No, za razliku od Skype platforme, koja nije toliko isključiva kada je u pitanju deljenje i korišćenje tuđeg softvera, Microsoft Teams najbolje radi u okruženju softverske ponude matične kompanije.
Slack, s druge strane, nije toliko prilagodljiv velikom broju korisnika. On i dalje ostaje veoma privlačna opcija za manje timove, do 15 ljudi, i zbog toga je možda najbolje koristiti njegovu besplatnu varijantu. Njegov interfejs je veoma intuitivan i jednostavan, zbog čega ostaje popularan podjednako kod mladih i starijih korisnika, mada deluje da se nije na vreme uključio u ovu pandemijsku tržišnu trku.
BigBlueButton je platforma za sastančenje kreirana open source softverom, i sa užom primenom u edukativne svrhe. Poseduje deljenje ekrana, korišćenje i snimanje audio i video zapisa, ali je najprepoznatljivija po mogućnosti prikazivanja i zajedničkog uređivanja radne table. Nije pogodan za velike mase, iako podržava i tu mogućnost pa je moguće da će je vremenom usavršiti.
BlueJeans je kolaborativna platforma koja zauzima modernistički pojednostavljeni pristup, slično poput Slacka, mada značajno prilagodljivija za potrebe većih kompanija. Poslovni dodaci počinju od 16,65 dolara pa naviše, a slično kao kod Zooma, može da se pokrene i sa internet pretraživača, bez prethodnog instaliranja softvera.
Ni Whereby ne zahteva logovanje ili instaliranje. TechCrunch i drugi tehnološki portali hvale njegovo brzo strimovanje video zapisa, ali poslovni paketi počinju od 59,99 dolara za mesec dana, što je znatno skuplje od konkurencije.
Na kraju, tu je i visokokvalitetni GoToMeeting, nastao još “davne” 2004. godine, ali sa značajnim skretanjem pažnje na sebe u vreme “nove realnosti”, zbog svojih nešto drugačijih karakteristika. U pitanju je platforma koja je u startu zamišljena kao poslovna alatka, za olakšavanje organizovanja veb konferencija i važnih B2B sastanaka.
Između ostalog, GoToMeeting nudi HD kvalitet video razgovora, olakšan prenos sadržaja ekrana i sa mobilnih uređaja, kao i SmartMeetingAssistant opciju koja automatski pravi transcript razgovora (najuspešnije, naravno, još uvek na engleskom jeziku). Verzija za sastančenje do 10 ljudi košta 14 dolara, a do 150 učesnika 28 dolara mesečno.