OVO JE GODINA PRILAGOĐAVANJA POSLOVANJA Bez okretanja ka poručivanju, mnogi biznisi bi propali, pa i cvećare
BiznisBolji posaoFirme u fokusuPoslovanjePreduzetnikSrbijaU fokusuVesti
23.11.2020 15:32 Autor: Julijana Vincan
Usled brojnih dešavanja, izazvanih aktuelnom pandemijom korona virusa, od marta ove godine životne navike mnogih su se znatno izmenile. Bolest Covid-19, maske i distanca, kao i mere koje su donete radi suzbijanja širenja zaraze, bez sumnje su uticale na sve grane industrije.
Kako proslava za koje se najčešće kupuje cveće trenutno nema, a ove godine ih je bilo daleko manje nego prethodne, zapitali smo se kako se u ovoj situaciji snalaze cvećare.
„Zabeležili smo ozbiljan pad u prodaji ukrasnog i dekorativnog cveća u prva dva meseca, ali posle maja situacija se vratila u neke normalnije okvire. Sa dužim vremenom trajanja pandemije, i mi smo morali da prilagođavamo naše poslovanje. Tako smo započeli saradnju sa više većih kompanija, ali i uspešno uspostavili online prodaju“, istakli su iz cvećare „Provansa dekor“ za Biznis.rs.
Zbog pandemije, online kupovina doživela je procvat, a sa njom i brojne dostave i kurirske službe. Tehnologija je mnoge biznise, kako se čini, spasila, a ljudi koji sada provode više vremena kod kuće, mogu da poruče gotovo bilo šta i da očekuju to na svom kućnom pragu.
„Mi smo se potrudili da sve koji žele da iznenade svoje drage osobe u ovakvim uslovima življenja obradujemo brojnim opcionim mogućnostima – u smislu izbora cveća i vrste aranžmana. Prilagodljivost je ključ približavanja potencijalnim kupcima u ovakvim vremenima”, napomenuli su iz ove cvećare.
Dodaju da dostava cveća i online cvećara u ovakvim trenucima omogućavaju da se na najbrži način priredi nekome iznenađenje.
„Glavna prednost ovakvog načina kupovine cveća je izbegavanje suvišnih kontakata sa ljudima u ovom periodu. Naime, kupovinu buketa ili nekih drugih aranžmana iz udobnosti vašeg doma sada je zaista velika prednost. Posetom online prodavnice naše cvećare, odmah se dobija uvid u vrste aranžmana, način pakovanja i krajnju cenu“, navode u „Provansa Dekoru“.
Kažu da se prošle godine dosta radilo lično i da su lokali njihovih radnji bili puni ljudi koji su tražili kako cveće, tako i poklone za sebi drage osobe.
„Ova godina je mnogo više digitalna. Da nema online poručivanja, teško da bismo mogli da opstanemo. Ljubav i pokloni u doba pandemije su pokazatelji nade da će se sve normalizovati. Ponovo ćemo bezbrižno putovati, večerati i uživati u društvu voljenih bez bilo kakvih briga“, optimistični su naši sagovornici.
Dodaju da je zbog pandemije, ali i prezauzetosti ljudi, ozbljno skočila potražnja za poklonima, odnosno, poklon paketima.
„Poklon paketi su definisani prema nekim pretpostavkama šta ko voli. Tako ima paketa za žene, sa ekskluzivnom čokoladom i vinima, ali i paketa za muškarce sa viskijem, cigarama i tako dalje. Jasno je da ljudi vole da budu podrška svojim dragim osobama u ovo doba neizvesnosti, da im izmame osmeh na lica i izazovu lepa osećanja“, ističu iz pomenute cvećare.
Možda je to nekada bilo neobično, ali čini se da je pandemija Covid-19 pogurala mnoge preduzetike, male i velike bizinise, da se više okrenu ka digitalizaciji svog poslovanja, koja god da je usluga ili proizvod u pitanju.