Pad prodaje za Starbucks četvrti kvartal zaredom
29.1.2025 09:35 Autor: Redakcija Biznis.rs 2
Američka kafeterija Starbucks objavila je pad uporedive prodaje i četvrti kvartal zaredom, ali je rezultat došao iznad očekivanja, ured napora nove uprave da stabilizuje poslovanje ove kompanije.
Iz uprave je naglašeno da se „napredak realizuje kako je i planirano“, te da je „kompanija na pravom putu“, nakon što je preduzeto niz mera kao što je fokusiranje marketinga na kafu i smanjenje stavki u meniju za 30 procenata do kraja fiskalne godine, te uklanjanje uskih grla kako bi se ubrzalo proces usluživanja kupaca.
Kompanija je u fiskalnom prvom tromesečju zabeležila prihod od 9,4 milijarde dolara, što je na nivou prošle godine, ali iznad očekivanih 9,31 milijardu dolara, piše CNBC, a prenosi Momentum.
Uporediva prodaja je oslabila za četiri odsto, pre svega usled pada prometa za šest procenata, koji je delimično neutralisan rastom prosečnog računa za tri odsto. Konsenzus tržišta je bio pad prodaje u postojećim radnjama od 5,5 odsto.
Američka uporediva prodaja je pala četiri odsto, usled pada prometa od osam procenata, dok je prosečni račun uvećan četiri odsto, zahvaljujući i padu diskontnih transakcija za 40 odsto tokom tromesečja. Na međunarodnom tržištu uporediva prodaja je takođe pala četiri odsto, a drugo po veličini tržište, Kina, zabeležilo je pad od šest odsto, delimično i usled brojnijih popusta koje je kompanija preduzela kako bi se borila sa jeftinijom lokalnom konkurencijom.
Kompanija je u oktobru prošle godine suspendovala prognozu poslovanja za 2025. kako bi se menadžmentu dala veća fleksibilnost u sprovođenju strateškog zaokreta. Ovome je pridodato i odustajanje od ranije najavljenih ušteda u lancu snabdevanja od četiri milijarde dolara do 2028. godine.
U tekućoj godini kompanija planira manje renoviranja i otvaranja novih lokala kako bi se oslobodio kapital za poboljšanje poslovanja. Međutim, dugoročno posmatrano, uprava kompanije vidi potencijal da se duplira broj prodajnih mesta na američkom tržištu.
Pročitajte još:
Kada je profitabilnost u pitanju, Starbucks je u kvartalu zabeležio dobit po akciji od 0,69 dolara, što je lošije za 23 odsto, ali iznad konsenzusa od 0,67 dolara. Operativna margina je pala 3,9 procentnih poena na 11,9 odsto, u velikoj meri usled troškova sprovođenja strategije „Back to Starbucks“.
Akcije kompanije Starbucks su se nakon objave rezultata blago oporavile na 101,1 dolar, dok su u poslednjih godinu dana u plusu oko sedam procenata.
SABRINA
29.1.2025 #1 AuthorPa kada su preskupi.A i konkurencija je velika, kupci bi da probaju nesto novo.
Tiksi
29.1.2025 #2 Authorupravo to