strukturne reforme preduzeća zbog velikih gubitaka

Panasonic blizu dogovora da autsorsuje TV produkciju u Kinu

Hi-techLifestyleVesti

18.6.2021 19:30 Autor: Redakcija Biznis.rs

Panasonic blizu dogovora da autsorsuje TV produkciju u Kinu Panasonic blizu dogovora da autsorsuje TV produkciju u Kinu
Panasonic je spreman da proizvodnju televizora prepusti kineskom rivalu TCL, trećem najvećem svetskom proizvođaču televizora, u najnovijem postupku japanske elektronske grupe da smanji troškove... Panasonic blizu dogovora da autsorsuje TV produkciju u Kinu

Panasonic je spreman da proizvodnju televizora prepusti kineskom rivalu TCL, trećem najvećem svetskom proizvođaču televizora, u najnovijem postupku japanske elektronske grupe da smanji troškove u segmentu u kojem je njegova marka izbledela, prenosi Nikkei Asia.

U prilog tome, pomenute dve strane pregovaraju o obimu proizvodnog ugovora, s tim da Panasonic namerava da postigne dogovor već sledećeg meseca. Panasonic prati druge vodeće japanske brendove u odustajanju ili smanjenju proizvodnje televizora, nekada velikom polju konkurencije za elektronsku industriju u zemlji. Panasonic će i dalje proizvoditi svoje televizore uglavnom za prodaju na japanskom tržištu, ali kompanija sa sedištem u Osaki razmotriće konsolidaciju ili smanjenje proizvodnih lokacija u Japanu i inostranstvu.

TV proizvodnja biće obustavljena ove godine u fabrikama u Indiji i Vijetnamu. Razvoj televizora niske klase, koji imaju malu profitnu mrežu biće prepušten spoljnim proizvođačima, radi smanjenja troškova. Panasonic je 2019. godine najavio da će tražiti povezivanje sa drugim kompanijama u TV segmentu, da bi na taj način smanjili troškove.

Panasonic je svojevremeno imao udeo na globalnom TV tržištu iznad 10 odsto, ali je izgubio poziciju pojavom jeftinijih kineskih rivala. Panasonic je izbacio plazma televizore, a zatim je izašao iz proizvodnje u SAD i Kini. Prema britanskoj istraživačkoj agenciji Omdia, kompanija je prošle godine imala od 1,8 odsto tržišnog udela i time je zauzela 12. mesto.

Procenjuje se da prodaja televizora čini manje od 10 procenata ukupnog prihoda kompanije Panasonic. Segment je očigledno zaradio profit u fiskalnoj godini, koja se završila u martu zahvaljujući robusnom domaćem tržištu, ali kompanija vidi male šanse za stabilnu, dugoročnu zaradu na televizorima.

Japanski rivali pretrpeli su slične gubitke. Hitachi je 2012. godine okončao sopstvenu proizvodnju televizora i prestao je da ih prodaje pod svojom markom 2018. Te iste godine Toshiba je prodala svoja TV sredstva kineskoj Hisense grupi. Sony je u međuvremenu svoje TV poslovanje postavio na stabilne temelje, smanjivanjem svojih prodajnih kanala i linije proizvoda.

Panasonic je prodao svoju proizvodnju sa poluprovodnicima tajvanskoj kompaniji Nuvoton Technologi i odlučio je da se povuče iz proizvodnje displeja sa tečnim kristalima i solarnim ćelijama.

„Na putu smo da dovršimo strukturne reforme preduzeća koja generišu velike gubitke“, zaključio je za Nikkei Asia izvršni direktor Panasonica.

Tagovi
LIFESTYLE

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.