(FOTO/VIDEO) PANDEMIJA PROBUDILA SVEST O ODRŽIVOJ MODI Belgrade Fashion Week briljirao ove godine na svim poljima

LifestyleSrbijaVestiZanimljivosti

8.11.2020 09:27 Autor: Julijana Vincan

(FOTO/VIDEO) PANDEMIJA PROBUDILA SVEST O ODRŽIVOJ MODI Belgrade Fashion Week briljirao ove godine na svim poljima (FOTO/VIDEO) PANDEMIJA PROBUDILA SVEST O ODRŽIVOJ MODI Belgrade Fashion Week briljirao ove godine na svim poljima
Belgrade Fashion Week svojevremeno je bio prvi događaj ovog tipa u jugoistočnoj Evropi, a sada je pionir i u organizaciji novog koncepta događaja koji... (FOTO/VIDEO) PANDEMIJA PROBUDILA SVEST O ODRŽIVOJ MODI Belgrade Fashion Week briljirao ove godine na svim poljima

Belgrade Fashion Week svojevremeno je bio prvi događaj ovog tipa u jugoistočnoj Evropi, a sada je pionir i u organizaciji novog koncepta događaja koji se realizuju i live i online.

Perwoll Fashion Week Digital
Foto: Đorđe Tomić

Perwoll Fashion Week Digital, zamišljen je kao hibridni događaj, live i online, koji predstavlja aktuelne kolekcije domaćih modnih dizajnera, ali i podržava mlade talente i aktivno učestvuje u društveno odgovornim projektima, više o tome pročitajte OVDE.

„Ciljevi su nam, dakle, ostali isti. Prilikom realizacije fokus je na kvalitetnoj video i foto produkciji koja omogućava pravovremeno, atraktivno i kvalitetno informisanje široke publike pre svega na digitalnim kanalima, ali i kroz tradicionalne elektronske i štampane medije“, objašnjavaju organizatori BFW za Biznis.rs.

Kako ističu, dodatno su aktivirali youtube kanal FashionWeekBelgrade, putem kog su emitovali snimke ili uživo prenosili modne revije koje su organizovane na tradicionalan način, ali sa striktnim poštovanjem pravila i preporuka zvaničnih institucija.

Naši dizajneri prepoznati u svetu

„Poslednjih godina insistiramo na otvaranju internacionalnih tržišta za naše dizajnere i otvaramo vrata Srbije stranim partnerima, ekspertima iz sveta mode. Upoznajemo ih sa našom tradicijom, ali i kvalitetom aktuelnih kolekcija i objašnjavamo zbog čega je Beograd modni centar regiona“, ističu organizatori.

Svake sezone na London Fashion Week raspisuju se konkursi za savremene modne dizajnere u okviru projekta „Once to Watch“, da bi od 300 prijavljenih odabrali četiri dizajnera iz celog sveta na koje treba  obratiti pažnju tokom sledećih modnih sezona.

„Beogradska nedelja mode godinama sarađuje sa Fashion Scout platformom i naši dizajneri učestvuju na tom konkursu. Rezultat toga je da je Srbija jedna od najuspešnijih zemalja jer je četiri, pet naših dizajnera odabrano na tom konkursu u poslednjih pet godina. To je sjajan rezultat. Nije lako doći do te pozicije – treba neko da uoči tvoj kvalitet, da razume odakle dolaziš i šta predstavljaš i što je najvažnije, da prepozna i oceni da to može da bude deo svetskog trenda ili sezone“, ističu iz BFW.

Pandemija Covid-19 stavila održivu modu u prvi plan

Digitalnim izdanjem BFW dolazi do većeg broja publike u istom trenutku, ali, kako kažu organizatori, sa druge strane nedostaje uzbuđenje i razmena energije sa publikom u sali.

„Gledano u širem kontekstu najveći pobednik u svetu mode zapravo je pokret koji već godinama „opseda“ svet mode, ali nikako da dobije pravu piliku da se pozicionira na mesto koje mu odavno pripada. Održiva moda konačno je postavila svoje parametre na vrh modne piramide – pojmovi o kojima već nekoliko sezona saznajemo sve više i više su sada dobili pravo značenje – Slow Fashion, Green Fashion, Ethical Fashion, Cirkularna moda, redesign, reuse“, naglašavaju organizatori.

U ovogodišnjem programu održana su dva panela na ovu temu i svi zainteresovani ih mogu pogledati na zvaničnom youtube kanalu BFW (Održiva-cirkularna ekonomija modne industrije Srbije i Da li naša odeća uništava planetu).

„Modno osvešćivanje nije samo deo intelektualnih krugova koji su prepoznali važnost ove teme ili velike grupe mladih koji se interesuju za očuvanje planete, već i brojni modni konzumenti shvataju potrebu da redefinišu svoj odnos prema modi, prevelikom konzumerizmu, nesvesnom shoppingu i gomilanju nepotrebne garderobe“, zaključuju organizatori.

Procenjuje se da će, danas sve popularnija second hand i vintage moda, u narednih desetak godina zameniti velike fast fashion brendove.

„Mislite o tome kad budete sređivali svoje garderobere, jer moda odavno nisu samo krpice“, poručuju iz BFW.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.