PANDEMIJA STAVILA NA TEST POLJOPRIVREDNU PROIZVODNJU I DISTRIBUCIJU HRANE Investicije, inovacije i novi putevi do tržišta ključni
AgrobiznisBiznisManifestacijeSrbijaU fokusuVesti
26.11.2020 10:28 Autor: Marija Jovanović
Veza između Evropske unije i Srbije prepoznaje se kao značajna, posebno u uvozu visokokvalitetnih proizvoda iz naše zemlje, poruka je međunarodnog sajma hrane Belgrade Food Show.
„Covid-19 kriza stavila je na test našu poljoprivrednu proizvodnju i distribuciju, ali zajednička poljoprivredna politika Evropske unije i interno tržište pokazali su se kao prigodni alati kako bi se osiguralo da hrana stigne do potrošača“, rekao je na završnoj konferenciji evropski komesar za poljoprivredu Januš Vojćehovski.
Treći dan sajma visokokvalitetne hrane obeležile su panel diskusije, predavanja i intervjui na teme crowdinvestinga i novih puteva do tržišta za retail sisteme i proizvođače.
Sigurnost hrane i ishrane u budućnosti u Evropi zahteva da svi činioci lanca ishrane, od poljoprivrednika i proizvođača, preko distribucije i logistike do prodaje, rade zajedno, složili su se učesnici.
Prvi put u istoriji domaćeg finansijskog tržišta počela je sa radom online crowdinvesting platforma za finansiranje privrede Ventu.rs.
„Usled trenutne situacije, malim i kvalitetnim biznisima su otežani uslovi za rad i njihov opstanak se dovodi u pitanje. Osim i više nego dobrodošlih mera države, sada se nudi mogućnost da društvo stane iza male privrede i svaki pojedinac ima priliku da investiranjem podrži male biznise“, rekao je Luka Pejović, direktor, BDO Ventures-Ventu.rs.
Zbog pandemije je put između proizvođača i potrošača otežan, zbog čega su na predavanju „Novi putevi do tržišta za ritejlere i proizvođače“, a u organizaciji kompanije Fresh Montgomery Group, usmerili proizvođače da alternativnim putevima i na drugačije načine dođu do svojih potrošača.
Širenjem liste distributera, fokusom na manje i nezavisne prodajne objekte, pogodnosti koje nude kupcima kao što su besplatna dostava i dostava proizvoda do kuće kupca, ali i onlajn prodajom i izvozom, proizvođačima se nude različite mogućnosti da dođu do postojećih, ali i novih kupaca.
U intervjuu predstavnika EIT Food Hub u Srbiji, kao i predstavnika projekta Evropske unije GreenProtein, učesnici su mogli da čuju više o programima podrške domaćim inovacijama u sektoru hrane.
Poslednjeg dana sajma proizvođači su imali priliku da se na B2B platformi sastanu sa domaćim i inostranim kupcima i potencijalno ostvare saradnju.
Konferenciju je u ova tri dana pratilo 1.172 učesnika, a 90 proizvođača iz pet zemalja je učestvovalo. Belgrade food show organizovala je Asocijacija za promociju srpske hrane uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i PKS, a s namerom da Srbiju uvrsti među lidere u industriji visokokvalitetne hrane u Jugoistočnoj Evropi.