PANDEMIJA UBRZALA DIGITALIZACIJU BANKARSKOG SEKTORA Svakodnevno se beleži rast mobilnih i internet transakcija

AnalizaBankeIzdvajamoNovacSrbijaU fokusuVesti

7.12.2020 09:43 Autor: Ljiljana Begović 1

PANDEMIJA UBRZALA DIGITALIZACIJU BANKARSKOG SEKTORA Svakodnevno se beleži rast mobilnih i internet transakcija PANDEMIJA UBRZALA DIGITALIZACIJU BANKARSKOG SEKTORA Svakodnevno se beleži rast mobilnih i internet transakcija
Pandemija virusa Covid-19 podstakla je razvoj digitalizacije u mnogim oblastima. Banke je dodatno usmerila ka inovacijama, digitalizaciji i traženju kreativnih i održivih rešenja. „Reakcije... PANDEMIJA UBRZALA DIGITALIZACIJU BANKARSKOG SEKTORA Svakodnevno se beleži rast mobilnih i internet transakcija

Pandemija virusa Covid-19 podstakla je razvoj digitalizacije u mnogim oblastima. Banke je dodatno usmerila ka inovacijama, digitalizaciji i traženju kreativnih i održivih rešenja. „Reakcije banaka na potrebu ograničavanja i izbegavanja bliskog fizičkog kontakta u prvom redu su usmerene na povećanje korišćenja digitalnih kanala (mobilno i internet bankarstvo i bankomati) kao i promovisanje rada na daljinu.

Istraživanje pokazuje da su banke, u kontekstu vrsta usluga koje pružaju klijentima, fokusirane na digitalizaciju postojećih, jednostavnijih, proizvoda poput gotovinskih kredita, iako uvode i nove proizvode poput digitalnih novčanika.

 „Covid-19 je digitalizaciju ubrzao, dajući joj novu dimenziju. Pokazalo se da digitalna transformacija nije stvar izbora, već stvar potrebe. Banke su to prepoznale i dosta toga su učinile da u datim okolnostima i u postojećim regulatornim okvirima omoguće što manju fizičku interakciju sa klijentima i mislim da smo svedoci vidljivih promena“ kažu za Biznis.rs iz Udruženja banaka Srbije(UBS).

Foto: UBS

Prema podacima Narodne banke Srbije u našoj zemlji je nastavljen trend rasta broja korisnika elektronskog i mobilnog bankarstva, pa je tako na kraju drugog tromesečja ove godine 2,93 miliona korisnika imalo ugovorene te usluge, što je 13,33 odsto više nego u isto vreme 2019. godine.

Rast broja korisnika mobilnog plaćanja, još je značajniji jer je na kraju drugog tromesečja 1,92 miliona građana imalo ugovorenu tu uslugu, što predstavlja povećanje od 21,56 procenata nego u istom periodu prošle godine.

Onlajn šoping
Foto: Pixabay.com

Brzina prilagođavanja deli banke na proaktivne i reaktivne

Iako su nekada veće kompanije čini se kaskale u uvođenju inovacija i prebacivanju velikih sistema na nove načine poslovanja, u vreme pandemije upravo su se velike banke okrenule uspostavljanju brže digitalizacije.

„Razlika između manjih i većih banaka kada je reč o digitalizaciji postoji, ali ona nije uzrokovana strogo veličinom banke. Više je u pitanju mindset“, navode naši sagovornici iz UBS.

Ako je ranije vladao stereotip da su velike banke inertne i da nisu preterano sklone izlasku iz zone komfora, sva je prilika da je to vreme iza nas. Digitalni talas otvorenog bankarstva i sve zahtevniji klijeni čine da se, po spremnosti na promene, banke danas dele na proaktivne i reaktivne, bez obzira na portfolio i poziciju na tržištu.

„Danas i najveći pokušavaju da budu na braniku tehnoloških inovacija jer su svesni da će ostati na vrhu samo ako se budu dovoljno brzo menjali i prilagođavali“, kažu iz UBS.

Mobilni telefon u ruci
Foto: Visa

Koliko su banke napredovale u digitalizaciji i koliko su se klijenti prilagodili bržem i efikasnijem načinu rada, znaće se posle sumiranja rezultata početkom naredne godine. Mobilno i  internet bankarstvo su svakako ciljevi domaćih kao i evropskih banaka.

Procenu kako se sprovodi proces digitalizacije domaćih banaka u odnosu na evropske nije lako dati, jer je mnogo pokazatelja koji mogu da nas zavaraju. Mnogo inovativnih i digitalnih servisa je ušlo u upotrebu, tu su onboarding klijenti na daljinu, plaćanje telefonima, prebacivanje sredstava putem mobilnih uređaja, podnošenje dokumentacije onlline, itd. Ima ih još mnogo, neki se koriste, a neki su u završnoj fazi razvoja.

„Mislim da je za Srbiju važno da se istakne zajednička težnja države, Narodne banke Srbije i banaka da se svi zajedno zauzmemo za što bržu i efikasniju digitalnu transformaciju“, zaključuju naši sagovornici iz Udruženja banaka Srbije.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...