Pandemija ubrzala rast online kupovine u EU
17.2.2021 15:50 Autor: Ljiljana Begović
Pandemija je imala uticaja na rast kupovine putem interneta u Evropskoj uniji (EU), prvenstveno zbog mera zaključavanja u većini evropskih zemalja.
Podaci Eurostata pokazuju da je 89 odsto građana EU od 16 do 74 godine starosti koristilo internet, od kojih je 72 odsto njih naručivalo online putem za lične potrebe. Godinu dana pre toga 68 odsto korisnika interneta je koristilo usluge online kupovine, a 2015. godine njih 62 odsto.
Statistički podaci pokazuju da su online šoping najviše praktikovali u Holandiji (91 odsto), Danskoj (90 odsto), Nemačkoj (87 odsto), Švedskoj (86 odsto), dok je sa druge strane, manje od 50 odsto kupovalo putem interneta u Bugarskoj (42 odsto), Rumuniji (45 odsto) i Italiji (49 odsto).
U odnosu na 2019, prošle godine je u zemljama EU, četiri odsto više ljudi koristilo online kupovinu, a deset odsto više nego 2015. godine.
Prema podacima Eurostata tokom 2020. godine najviše se online putem kupovala odeća, sportska oprema, obuća, koju je naručivalo čak 64 odsto kupaca preko interneta. Polovina tog broja (32 odsto) gledalo je serije ili filmove preko raznih internet servisa, 29 odsto njih naručivalo je hranu, a 28 odsto nameštaj i drugu opremu za domaćinstvo.
Za poslednjih pet godina, najveći rast broja korisnika internet kupovine, zabeležen je u Rumuniji (+27 procentnih poena), Češkoj (+25), Hrvatskoj (+25) i Mađarskoj (+23), pokazuju podaci Eurostata.