PANDEMIJA UTICALA NA ONLINE KUPOVINU U HRVATSKOJ Od marta zabeležen rast od 15 odsto

BankeNovacRegionVesti

27.11.2020 09:08 Autor: Ljiljana Begović

PANDEMIJA UTICALA NA ONLINE KUPOVINU U HRVATSKOJ Od marta zabeležen rast od 15 odsto PANDEMIJA UTICALA NA ONLINE KUPOVINU U HRVATSKOJ Od marta zabeležen rast od 15 odsto
Kupovina preko interneta u Hrvatskoj povećana je za 15,5 odsto od marta ove godine pod uticajem pandemije korona virusa, pokazuju rezultati istraživanja Hrvatskog udruženja... PANDEMIJA UTICALA NA ONLINE KUPOVINU U HRVATSKOJ Od marta zabeležen rast od 15 odsto

Kupovina preko interneta u Hrvatskoj povećana je za 15,5 odsto od marta ove godine pod uticajem pandemije korona virusa, pokazuju rezultati istraživanja Hrvatskog udruženja banaka (HUB) .

HUB je u saradnji s agencijom Ekvestris (Equestris) sproveo uoči „crnog petka“ istraživanje o ovogodišnjim trendovima online kupovine u Hrvatskoj na uzorku od 320 ispitanika životne dobi od 18 do 60 godina koji redovno koriste internet.

Istraživanje je pokazalo da 53 odsto hrvatskih građana kupuje preko interneta jednom mesečno, barem jednom nedeljno kupuje 16 procenata ispitanika, a samo tri odsto svakog dana.

Većina anketiranih (75 odsto) planira kupovinu na mreži tokom „crnog petka“, pri čemu će muškarci najčešće pazariti IT opremu (56 procenata), a žene odeću (76 odsto), modne dodatke (62 odsto) i kozmetiku (58 odsto).

Čovek kupuje onlajn
Foto: Pixabay.com

Skoro 97 procenata učesnika u istraživanju, starosti od 18 do 60 godina, barem jednom je ove godine obavilo online kupovinu, što upućuje na važnost kontinuiranog ulaganja hrvatskih banaka u digitalnu transformaciju, ističu iz HUB.

Napominju da su bankarske usluge na internetu ujedno i najzaštićenije kako bi klijenti mogli da plaćaju online bez straha.

Ipak iz Udruženja upozoravaju da sajber kriminalci kontinuirano smišljaju nove vrste prevara i nastoje da iskoriste neoprezne i neinformisane građane da bi zloupotrebili njihove podatke.

Napominju da je „svaki šesti ispitanik (18 odsto) bio žrtva nekog oblika prevare prilikom online kupovine, a najčešće je reč o tome da roba nije isporučena ili je bila izuzetno lošeg kvaliteta“.

Ispitanici zato ističu mogućnost povraćaja novca kao ključan element prilikom izbora veb prodavnice, prenosi Seebiz.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.