Počela bitka za privlačenje turista između najpopularnijih evropskih destinacija
4.5.2021 14:02 Autor: Redakcija Biznis.rs
Kampanja vakcinacije na tržištima sa kojih dolazi najveći broj turista i poboljšanje zdravstvene situacije pobudila je optimizam u španskom turističkom sektoru, utonulom u depresivnu klimu nakon trinaest uzastopnih meseci blokade, koja je akumulirala milionske gubitke u poslovanju hotela, barova, restorana, turističkih agencija i prevoznika. Ako je prošlog leta, odnosno od juna do septembra, Španija primila samo 6,1 milion putnika, prognoza za ovu godinu je da će se ta brojka utrostručiti na 18 miliona turista. Uprkos tome, dolazak putnika jedva bi ostao na 50 odsto od 37 miliona ljudi koji su posetili Španiju u leto 2019. godine, piše španski Cinco Días.
Španija, naravno, nije usamljena u ovim ambicijama da privuče evropske putnike. Glavne španske destinacije moraće da se takmiče sa Italijom, Grčkom, Kiprom ili Maltom kako bi privukle turiste iz EU željne putovanja, nakon više od godinu dana ograničenog kretanja . Konkurenti sa severa Afrike i iz Mediterana, odnosno Turska, Egipat, Tunis ili Maroko, a koji su bili hit još od 2012. godine, zbog dobre ponude, uz mnogo niže cene, neće, prema proceni španskih turističkih operatera, ove godine predstavljati izazov, jer je epidemiološka situacija kod njih znatno gora nego na drugim evropskim destinacijama. Stoga je bitka za privlačenje evropskih turista među pet evropskih destinacija koje će se boriti za privlačenje 190 miliona turista (inače, manje od polovine broja turista pre pandemije) za koje se očekuje da će se odlučiti za putovanje tokom letnjih meseci.