Početkom jula očekuje se tender za deonicu gde bi vozovi trebali da idu 160 kilometara na sat

Počinje gradnja brze pruge Beograd – Niš

BiznisInfrastrukturaVesti

5.6.2021 15:36 Autor: Redakcija Biznis.rs

Počinje gradnja brze pruge Beograd – Niš Počinje gradnja brze pruge Beograd – Niš
Delegacija Evropske unije u Srbiji izdala je prethodno obaveštenje o raspisivanju tendera za rekonstrukciju postojećeg i gradnju novog koloseka na deonici Stalać-Đunis, na pruzi... Počinje gradnja brze pruge Beograd – Niš

Delegacija Evropske unije u Srbiji izdala je prethodno obaveštenje o raspisivanju tendera za rekonstrukciju postojećeg i gradnju novog koloseka na deonici Stalać-Đunis, na pruzi Beograd-Niš. Tender će biti raspisan 5. jula ove godine.

Kako je navedeno u obaveštenju, Ministarstvo finansija Srbije zatražilo je od Evropske investicione banke da obezbedi finansiranje železničkog projekta Beograd-Niš. Naručilac posla je Infrastruktura železnica Srbije.

Posao će biti podeljen u dve partije, od kojih prva podrazumeva izgradnju tunela (broj 4) a druga rekonstrukciju i modernizaciju postojeće železničke pruge i izgradnju drugog koloseka na deonici Stalać – Dunis u opštini Ćićevac, uz izgradnju još četiri tunela kroz stalaćku lisuru.

Ukupna dužina tunela br. 4 je 3,275 metara, a prva partija ugovora predviđa izradu projektne dokumentacije, probijanje tunela i izgradnju novog jednocevnog dvokolosečnog šinskog tunela na 182 + 325,00 kilometara železničke pruge Beograd-Niš. Obim radova uključuje sve potrebne tunelarske i građevinske radove, ali ne i elektrifikaciju, signalizaciju i telekomunikacije koji su deo druge partije.

Druga partija obuhvata projektno-građevinske aktivnosti za rekonstrukciju i modernizaciju postojeće železničke pruge i izgradnju drugog koloseka pruge Beograd – Niš, deonica Stalać – Đunis. Inače, ova deonica jedina je jednokolosečna deonica na pruzi Beograd-Niš, a plan je da od 22 kilometara jednokolosečne pruge, 17,77 kilometara bude pretvoreno u dvokolosečnu.

Ovaj posao, kako je navedeno, podrazumeva izradu projektne dokumentacije, rekonstrukciju izlaznog koloseka i izgradnju drugog koloseka za maksimalnu projektovanu brzinu od 160 km/h, kao i izgradnju četiri tunela (br. 1, 2, 3 i 5). Obim radova u drugoj partiji, dodaje se, uključuje sve potrebne tunelarske i građevinske radove, kao i elektrifikaciju, signalizaciju i telekomunikacije.

Tagovi
BIZNIS TENDER

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.