Pomoć građanima za korišćenje e-usluga
InovacijePreduzetnikSrbijaVesti
18.2.2021 15:14 Autor: Ljiljana Begović
Više od 100 gradova i opština u Srbiji imenovalo je administratore i šalterske službenike koji će građanima pomagati u otvaranju naloga na portalu eUprava i omogućiti da iz svoje fotelje zakažu termin za izdavanje ličnih dokumenata, plate porez na imovinu, dobiju rešenje iz katastra u svoje eSanduče, upišu dete u vrtić ili školu ili obave neku od preostalih 500 usluga koje nudi Portal.
Iz NALED za naš portal kažu da će vrlo brzo nakon imenovanja službenika i opremanja sala sa radom početi službe koje će građanima pomagati da otvore potrebne naloge.
„Pomoć građanima će biti takva da svi oni koji ne znaju da koriste ove servise mogu sa ličnom kartom da dođu na šalter gde će im službenik otvoriti nalog sa korisničkim imenom i lozinkom. Takođe, na mobilnom telefonu će biti instalirana aplikacija koja je potrebna za potvrđivanje identiteta, tzv. dvofaktorsku autentifikaciju. Nakon klika na link i potvrde da ste to vi, nalog postaje aktivan“, objašnjava Ivan Radak iz NALED.
„Otkako je 30. decembra upućena inicijativa lokalnim samoupravama da imenuju administratore i šalterske službenike, do sada je to učinilo 106 gradova i opština. Zajedno s NALED sada radimo na osnaživanju kapaciteta lokalnih samouprava kako bi postale elektronski servis građana i kako bi unapredile rad u digitalnom okruženju“, kaže direktor Kancelarije za IT i eUpravu, dr Mihailo Jovanović.
Obuke za lokalne službenike
Iz NALED kažu da je u okviru projekta unapređenja korišćenja elektronskih usluga pokrenuta inicijativa koju finansira EBRD.
„U okviru projekta koji su zajedno pokrenuli NALED i Kancelarija za IT i eUpravu, obuhvaćena je i obuka lokalnih službenika koji će moći građanima da pruže adekvatnu podršku za korišćenje Portala eUprava i aplikacije za izdavanje elektronskih identiteta, eID građana“, kaže Radak.