PONOVO SVAKODNEVNE AUTOBUSKE LINIJE NA RELACIJI SRBIJA- CRNA GORA Železnički saobraćaj još na čekanju
BiznisIzdvajamoRegionSrbijaTurizamVesti
26.8.2020 10:57 Autor: Redakcija Biznis.rs
Posle petomesečne pauze u Crnoj Gori je ponovo uspostavljen redovan međunarodni linijski prevoz putnika autobusima.
Na autobuskoj stanici u Podgorici vozila ima dovoljno, ali je zbog pandemije znatno manje putnika nego ranijih godina, izjavio je za TVCG menadžer saobraćaja Autobuske stanice u Podgorici Dragan Mrvaljević.
Od 15. marta, kada je suspendovan, saobraćaj se odvijao sporadično i to samo ka Beogradu i Novom Sadu.
„Sada je situacija mnogo bolja i svakodnevno autobusi saobraćaju za Beograd, Niš, Novi Sad i Suboticu. Ima i u redovnih polazaka za Bosnu i Hercegovinu, Albaniju„, kazao je Mrvaljević, dodavši da još nisu uspostavljene linije za Severnu Makedoniju i Hrvatsku.
„Imamo najava da će čim se steknu uslovi početi da se saobraća i na tim linijama„, kazao je Mrvaljević i dodao da ima i polazaka za Nemačku i Luksemburg.
Upravo su autobuski prevoznici bili najviše pogođeni merama obustavljanja javnog prevoza zbog pandemije Covid-19. Kako je precizirao izvršni direktor podgoričke kompanije Božur Radivoje Kovačević, gubitak te firme ove godine iznosi 900.000 evra.
Nakon otvaranja granice sa Srbijom ovo preduzeće je ponovo uspostavlilo dve linije za Beograd i Suboticu. Te dve linije, kako je istakao za podgoričku Pobjedu, trenutno posluju na granici profitabilnosti, jer su popunjene samo 30 odsto, prevashodno zbog neophodnih testova za prelazak granice.
Na relaciji Beograd- Bar najpre noćni voz
I dok je autobuski saobraćaj uspostavlje, železnički još čeka „zeleno svetlo“.
Srbija voz spreman je odmah da uspostavi železnički saobraćaj sa Crnom Gorom i pokrene vozove na relaciji Beograd -Bar, ali se čeka odluka crnogorskih vlasti u vezi sa ukidanjem obaveznih PCR testova za vozno osoblje, precizirao je za Tanjug direktor Srbija voza Jugoslav Jović.
„U redovnom smo kontaktu sa predstavnicima Železničkog prevoza CG i čekamo odluku njihovih državnih organa u vezi sa ukidanjem obaveznih PCR testova za vozno osoblje, kako bi uspostavili međunarodni saobraćaj“, rekao je Jović.
Interesovanje putnika za pokretanje linije Beograd – Bar je veliko i najpre bi krenuo noćni voz, koji bi išao svakodnevno, ali mogao bi da bude pokrenut i dnevni voz.
Tokom svake letnje sezone zbog velikog broja putnika ubiran je odličan prihod, kako u Srbiji, tako i u Crnoj Gori.
„Nama je to iznosilo za letnju sezonu oko 130 miliona, što je sada nula„, dodao je Jović.