Poslovanje kompanije u ekspanziji, uprkos politici
Firme u fokusuNovacPoslovanjePreduzetnikSvetU fokusuVesti
25.6.2021 09:15 Autor: Vladimir Jokanović
„Nike je brend koji je kineski i za Kinu“, rekao je izvršni direktor kompanije Džon Donahju (John Donahoe) u odgovoru na pitanje o konkurenciji kineskih marki. Istovremeno, on je predstavio najnoviji izveštaj o zaradi, koji pokazuje da je Nike poslovao veoma uspešno.
Izveštaj je pokazao da je kompanija udvostručila prihode u prvom kvartalu tekuće godine na 12,3 milijarde dolara. To je pomoglo kompaniji Nike da ostvari 1,5 milijardi dolara dobiti i oporavi se od gubitka od 790 miliona dolara tokom prošlogodišnjeg perioda pandemije, prenosi BBC.
Brojke su pokazale da je prihod kompanije u Kini porastao na više od 1,9 milijardi dolara, što je ipak manje od 2,2 milijarde koliko se očekivalo. Donahju je rekao da ostaje uveren da će Kina i dalje biti brzo rastuće tržište za kompaniju zbog njenih dugogodišnjih ulaganja. Akcije kompanije porasle su za više od 14 odsto ove nedelje.
„Oduvek smo zastupali dugoročno. U Kini smo više od 40 godina“, rekao je prvi čovek kompanije, ističući da je Nike prvi sportski brend po popularnosti u Kini. Rezultati pokazuju da je Nike dobro poslovao uprkos tome što je dospeo među kompanijama, koje su se našle na udaru kineske javnosti zbog političkih izjava i izražavanja zabrinutosti za položaj Ujgura u Kini.