PROIZVOĐAČI HRANE U SRBIJI SPREMNO DOČEKALI KRIZU Većina osluškivala tržište i otvorila nove kanale prodaje

AgrobiznisBiznisSrbijaVesti

23.11.2020 16:19 Autor: Marija Jovanović

PROIZVOĐAČI HRANE U SRBIJI SPREMNO DOČEKALI KRIZU Većina osluškivala tržište i otvorila nove kanale prodaje PROIZVOĐAČI HRANE U SRBIJI SPREMNO DOČEKALI KRIZU Većina osluškivala tržište i otvorila nove kanale prodaje
Proizvođači hrane u Srbiji spremno su dočekali krizu, poruka je međunarodnog sajma Belgrade Food Show, koji je otvoren u ponedeljak. Ovogodišnji sajam okuplja sve... PROIZVOĐAČI HRANE U SRBIJI SPREMNO DOČEKALI KRIZU Većina osluškivala tržište i otvorila nove kanale prodaje

Proizvođači hrane u Srbiji spremno su dočekali krizu, poruka je međunarodnog sajma Belgrade Food Show, koji je otvoren u ponedeljak.

Ovogodišnji sajam okuplja sve proizvođače visokokvalitetne hrane i pića iz Srbije i regiona. U naredna tri dana oni će predstaviti svoje poslovanje i proizvode na sajmu koji se se zbog epidemiološke situacije prvi put održava u online formatu.

Međunarodni sajam prate panel diskusije, predavanja i intervjui sa predstavnicima ključnih institucija i vodećim ekspertima industrije hrane. Takođe, u online Expo zoni sajma proizvođači će imati priliku da se sastanu sa kupcima i distributerima virtuelno, putem B2B platforme.  

Foto: Asocijacija za promociju srpske hrane

 „Epidemiološka situacija nas je primorala da ovogodišnji sajam organizujemo na ovakav način, virtuelno i bez mogućnosti da na jednom mestu probamo vrhunske ukuse i inovativne proizvode. Uprkos svemu, prilagodili smo se situaciji, baš kao što su to učinili proizvođači hrane u jeku pandemije“, rekao je prilikom otvaranja sajma Miloš Pejčinović iz Asocijacije za promociju srpske hrane.

Kako je istakao Pejčinović za Biznis.rs, proizvođači su tokom pandemije osluškivali tržište i brzo reagovali na novonastalu situaciju.

Foto: Pixabay

„Proizvođači su reagovali odlično. Većina njih se prilagodila situaciji koja je zatekla sve nas. Slušali su tržište, želje i nove navike potrošača i brzo reagovali na iste. Mnogi od njih su otvorili nove kanale prodaje, pre svega tu mislim na online, probili limite i spoznali nove horizonte“, kazao je Pejčinović za naš portal.

Online sistemima neophodno unapređenje

Prvi dan konferencije obeležile su teme online prodaje hrane i kako su se tokom Covid-19 krize na istu prilagodili proizvođači, retail sistemi i distributeri.

Svi su se složili da je online kupovina usled krize doživela ekspanziju. Navike potrošača su se promenile, raste broj ljudi koji poručuju i plaćaju online, ali je online sistemima potrebno unapređenje kako bi funkcionisali kao odvojeni sistemi i kako bi sam proces kupovine bio efikasniji.

Foto: Asocijacija za promociju srpske hrane

Takođe, učesnici su imali priliku da se upoznaju i sa vinskom scenom Srbije i regiona, ali i da čuju kako su se oni prilagodili trenutnoj situaciji.

Na predavanju Čarlsa Benksa, suosnivača kompanije „thefoodpeople“, učesnici su mogli da saznaju detalje o najvećim promenama na tržištu hrane i pića tokom Covid-19 perioda.

Lanci snabdevanja hranom i lokalna zajednica

Kako su najavili organizatori, drugi dan konferencije otvariće panel diskusija na kojoj će se razgovarati o kratkim lancima snabdevanja hranom i njihovom značaju za lokalnu zajednicu, kao i kako rezultati Smartchain projekta mogu da pomognu iste.

Šoping kolica
Foto: Pixabay.com

Diskutovaće se i o jedinstvenom žigu kvaliteta domaćeg proizvoda, ali i industriji hrane i HoReCa sektoru. Učesnici će imati priliku da čuju i panel diskusiju renomirane britanske konsalting kompanije za prehrambeni sektor Fresh Montgomery na temu značaja brend identiteta.

Međunarodni sajam visokokvalitetne hrane organizuju Asocijacija za promociju srpske hrane uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i Privredne komore Srbije sa tendencijom da Srbiju uvrsti među lidere u industriji visokokvalitetne hrane u Jugoistočnoj Evropi.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.