PRVA STATISTIKA O GOVORU MRŽNJE NA FEJSBUKU Jedan od hiljadu postova u svojoj osnovi ima vređanje

Hi-techLifestyleSvetVesti

20.11.2020 08:36 Autor: Marko Miladinović

PRVA STATISTIKA O GOVORU MRŽNJE NA FEJSBUKU Jedan od hiljadu postova u svojoj osnovi ima vređanje PRVA STATISTIKA O GOVORU MRŽNJE NA FEJSBUKU Jedan od hiljadu postova u svojoj osnovi ima vređanje
Pod pritiskom američkog Kongresa, zbog mogućeg (ponovnog) nepoštovanja pravila o netolerisanju govora mržnje za vreme predizborne predsedničke kampanje, Mark Zakerberg (Mark Zuckerberg) je prvi... PRVA STATISTIKA O GOVORU MRŽNJE NA FEJSBUKU Jedan od hiljadu postova u svojoj osnovi ima vređanje

Pod pritiskom američkog Kongresa, zbog mogućeg (ponovnog) nepoštovanja pravila o netolerisanju govora mržnje za vreme predizborne predsedničke kampanje, Mark Zakerberg (Mark Zuckerberg) je prvi put izneo statistiku o ponašanju korisnika najveće društvene mreže na svetu Facebook.

U trećem kvartalu 2020. godine Facebook je označio ili uklonio 22,1 milion objava jer su prepoznati kao govor mržnje, a čak jedan od hiljadu postova u sebi “sadrži neki od elemenata vređanja i govora mržnje”, saopštili su u kompaniji.  

Akcije koje po ovom pitanju sprovode administratori podrazumevaju poptuno uklanjanje, označavanje sadržaja kao neprikladnog, suspendovanje naloga korisnika, i na kraju, kao najstrožu meru, obraćanje nadležnim državnim institucijama.

Humanitarne nevladine organizacije već mesecima pritiskaju Facebook zbog njegove politike “gledanja kroz prste” na većinu problematičnih objava javnih ličnosti, pa među njima i američkih predsedničkih kandidata.

Facebook je zbog toga bio primoran da angažuje nezavisnog revizora koji će da napravi opsežnu studiju po ovom pitanju. Međutim, zbog količine materijala koji se svakodnevno objavljuje na još uvek najpopularnijoj društvenoj mreži, očekuje se da će rezultati tog istraživanja biti prikazani tek krajem 2021. godine.

Od 1. marta pa do 3. novembra, odnosno datuma kada su održani američki predsednički izbori, Facebook je uklonio 265.000 postova u vezi sa predizbornim kampanjama, koji su u sebi sadržali govor mržnje. Njegovi kritičari smatraju da je trebalo da ih bude mnogo više.

Najveća konkurencija u svetu društvenih mreža, Twitter i YouTube, do sada nisu objavili svoju “statistiku uvreda”.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.