RAST MALOPRODAJE U SRBIJI ZA VREME KORONE Čak 60 odsto
4.4.2020 13:39 Autor: Redakcija Biznis.rs
U vreme krize izazvane korona virusom kada brojni biznisi upisuju gubitke a pojedini najavljuju i gašenje, maloprodajni lanci su ostvarili veliki rast prodaje, pokazuju podaci agencije Nielsen.
U ukupnoj prodaji velikih maloprodajnih lanaca u Srbiji beleži se rast prodaje od 61 odsto u trećoj, i 43 odsto u četvrtoj nedelji marta, u odnosu na iste nedeljne periode prošle godine, prenosi Bankar.rs.
Iako je Vlada Srbije u periodu od 16. do 22. marta, uvela dodatne mere zaštite sa ograničenom mogućnošću kretanja i odlaska u maloprodajne lance, prodaja u trgovinskim lancima pokazuje značajan porast u odnosu na isti period prošle godine.
U odnosu na ukupnu prodaju i gledano po grupama kategorija, kao i po pojedinim uže definisanim kategorijama proizvoda, moderni maloprodajni lanci beleže rast prodaje nekih kategorija čak i više od 700 odsto.
Tako na primer prodaja brašna beleži rast od čak 482 odsto tokom treće i 282 odsto tokom četvrte nedelje marta, u odnosu na prošlu godinu. Kvasac čak 224 odsto i 153 odsto u ovom periodu, dok ulje ide do rasta u prodaji od čak 168 odsto u trećoj i 122 odsto u četvrtoj nedelji marta.
Podaci pokazuju i da prodaja proizvoda od papira beleži rast od 149 odsto u trećoj, odnosno 100 odsto u četvrtoj nedelji marta 2020. godine, u odnosu na ovaj period u prošloj godini. Konkretnije, samo toalet papir ima rast od čak 261 odsto i 131 odsto u trećoj, odnosno četvrtoj nedelji marta.