Raste broj reklamacija na usluge rentakar kompanija
17.12.2024 08:47 Autor: Redakcija Biznis.rs 1
Već četiri godine raste broj reklamacija na usluge rentakar kompanija i njihovih posrednika, a potrošači se žale na neočekivano visoke račune, preplaćeno osiguranje ili otkazane rezervacija unapred zakupljenih vozila.
Mreža evropskih potrošačkih centara (ECC) primetila je u prošloj godini značajan porast pritužbi na ove kompanije i to je bio jedan od najčešćih problema koji su potrošači prijavljivali ECC-u.
Kako navode u najnovijem izveštaju, u 2021. godini zabeleženo je 2.545, 2022. za hiljadu primedbi više, a prošle godine čak 4.248 žalbi potrošača. U ovoj godini je zabeleženo još hiljadu reklamacija više nego u 2023. godini, piše Politika.
Ranije se smatralo da je taj broj povećan zbog pandemije, međutim, sada je jasno da postoje drugi problemi zbog kojih se potrošači žale na ove usluge.
“Istraga koju je koordinisala Evropska komisija 2022. otkrila je da se tržište iznajmljivanja automobila suočava sa značajnim izazovima u pogledu usklađenosti sa zakonima EU. Utvrđeno je da više od polovine pregledanih veb-stranica posredničkih usluga krši propise EU. U ovoj istrazi jedno od ključnih pitanja koje je postavljeno jeste nedostatak jasnih informacija o posredničkim veb-stranicama, navodi se u ovom izveštaju. Na primer, potrošačima je bilo teško pronaći prave kontakte za pitanja ili pritužbe. Nije se znalo ni ko je odgovoran posrednik ili kompanija za iznajmljivanje automobila, pa se dešavalo da im usluge osiguranja budu naplaćivane dva puta. Osim toga, potrošači su se suočavali sa problemima prilikom preuzimanja vozila, ali i pritiscima da plate dodatno osiguranje vozila”, navodi se.
Reklamacije koje je registrovao ECC pokazuju da je bilo mnogo primera da su kupci izjavili da su bili prisiljeni da kupe i dodatne usluge kako bi dobili automobil na korišćenje.
Drugi problem, koji se češće javljao, jeste potpisivanje ugovora na jezicima koji potrošaču nisu poznati, što dovodi do nenamernog prihvatanja dodatnih troškova. Potrošači su zbog toga kasnije imali probleme da ospore ove uslove.
“Primećeno je da su mnoge rentakar kompanije zahtevale plaćanje međunarodnom kreditnom karticom na ime vozača, što je pravilo probleme onima koji su rezervisali automobil drugačije”, navodi se u izveštaju.
Ono što je pravilo najviše problema jeste to što je 20 odsto reklamacija u prošloj godini uključivalo i navodu štetu koju je potrošač napravio a da on to nije mogao da ospori. Zbog svih ovih razloga Evropskoj komisiji je dostavljen izveštaj o problemima sa kojima se potrošači suočavaju i trenutno se proverava da li šest najvećih rentakar kompanija poštuje sporazum koji je potpisan 2017. godine.
Pročitajte još:
Prema tim pravilima, cena rezervacije automobila mora da uključuje sve troškove i da bude istaknuta na svim jezicima. Sada se proverava i odgovornost posredničkih firmi koje su takođe kršile pravila. Na primer, ako potrošač zakasni da preuzme vozilo koje je rezervisao preko posrednika, rentakar kompanija je otkazivala rezervaciju zbog čega je on, recimo, morao da plaća novu rezervaciju, bez povraćaja novca koji je ranije izdvojio za istu uslugu.
“Interesantno je da su zabeleženi slučajevi da su neke od kompanija potrošačima naplaćivale administrativne troškove za obradu zahteva policije koja je registrovala neki saobraćajni prekršaj”, ističe se u saopštenju.
SENSEI
19.12.2024 #1 AuthorKonstantno je sve veći broj ovakvih firmi, a raste i konkurencija