RAZVILA KREATIVAN BIZNIS KOD KUĆE Irenini dekorativni jastuci osvojili srpsko tržište
BiznisBolji posaoFirme u fokusuIntervjuLifestyleMoja firmaPreduzetnikSrbijaU fokusuVestiZanimljivosti
4.11.2020 13:59 Autor: Julijana Vincan
Iako je diplomirani ekonomista, Irena Simović ne samo što je promenila grad, već i svoj život i zanimanje. Zbog ljubavi se iz Beograda preselila u Kragujevac i u toplini porodičnog doma vodi veoma lep i kreativan biznis.
Kao devojka sama je pravila svoj nakit i šila sebi garderobu. Kako se život menjao, od svadbe, preko uređenja doma, do bebe, konačno je dobila prostor da se bavi kreativnim stvarima.
“U Kragujevcu nisam našla posao i imala sam vremena da se igram i uživam u pravljenju sitnica za dom i bebu. Na internetu sam videla čvor jastuk i oduševila se. Sa svojom bakom sam danima pokušavala da ga napravim. Kad smo konačno uspele, dobila sam želju da pravim jastuke i za druge”, priseća se Simović.
Od ideje do realizacije
Ekonomsko znanje joj je mnogo značilo. Kako kaže, rešila je da se igra firme. Osmislila je logo, vizuelni identitet, etikete, ambalažu, sajt, otvorila prodajne profile na društvenim mrežama, napravila strategiju i prodaja je polako krenula.
“Od momenta kad sam napravila prvi jastuk ideje su se same nizale i dalje se nižu. Uložila sam mnogo vremena i energije, i entuzijazam ni danas ne opada. Jastuke sam prvo šila u dnevnom boravku sama, kasnije sam zaposlila radnicu. Sada imam prostor koji iznajmljujem. Tu nam je proizvodnja, studio za slikanje, administracija i sve ostalo”, objašnjava Simović.
Dodaje da su ljudi sjajno prihvatili njene proizvode od prvog dana, što joj je bio vetar u leđa da ne stane.
“U ponudi imamo više veličina „klupko“ jastuka, pletenice za bebe, foteljice za bebe, ćebad za bebe, podloge za bebe, gnezda, tabure i razne druge oblike jastuka koji se, takođe, prave od creva i čvorova, što je osnova mojih proizvoda”, ističe Simović za Biznis.rs.
Proizvodi su izrađeni od materijala ponte roma i pliš, koji su, kako kaže, mekani i udobni. Jastuci su punjeni silikonskim kuglicama.
“Materijale sam ispitala u institutu CIS, tako da imam deklaraciju o održavanju, pranju, sušenju, što kupci mogu videti na etiketi. Nabavljam ih direktno iz fabrika ovde u Srbiji”, naglašava Simović.
Pandemija je uticala pozitivno na njeno poslovanje
“Od marta se prodaja udvostručila. Pretpostavljam da su ljudi više sedeli kod kuće i dobili želju da urede prostor u kom borave. Na početku poslovanja, ljudi su kupovali najviše kako bi poklonili jastučiće jedni drugima, pre svega oko praznika, a najviše oko Nove godine. Sada prodaja ne zavisi više od datuma, jer se bebe rađaju uvek”, kaže sa osmehom kreativna ekonomistkinja.
Prvi jastuk otišao „preko grane“
Za svoju bebu i dom prvo je napravila jastuke u obliku klupka vunice. Kako se porodica širila, kako kaže, tako se širio i asortiman. Danas, pored klupko jastuka imaju pletenice i tarabice kao ogradice za krevetiće i krevece, foteljice, gnezda, ćebad i podloge za bebe, venčiće i još mnogo toga.
“Našla sam način da objedinim svoja interesovanja i radosti i tako izrazim sve ono što jesam. Danas se bavim dizajniranjem i ručnom izradom dekorativnih jastuka. Interesantno, prvi jastuk sam prodala u inostranstvu. Od momenta osnivanja firme prodajem svuda po svetu”, navodi Simović.
Vreme dostave je obično do tri radna dana, a kako kaže, to njenim kupcima odgovara i naručuju. Dodaje da ima čak i nekoliko prodajnih mesta u inostranstvu.
“Ako vam igra srce dok nešto radite to je to, ne odustajte”, poručuje uspešna Kragujevčanka.