Podižemo vazdušni saobraćaj, najavio Momirović

Redovni letovi za Solun od 21.maja

BiznisFirme u fokusuSrbijaTurizamU fokusuVesti

18.4.2021 13:46 Autor: Redakcija Biznis.rs

Redovni letovi za Solun od 21.maja Redovni letovi za Solun od 21.maja
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Tomislav Momirović izjavio je da je prethodna godina bila najgora za vazdušni saobraćaj u istoriji avio-transporta i istakao... Redovni letovi za Solun od 21.maja

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Tomislav Momirović izjavio je da je prethodna godina bila najgora za vazdušni saobraćaj u istoriji avio-transporta i istakao da je Air Serbia preživela, da postaje regionalna avio-kompanija, kao i da će 21. maja krenuti i letovi za Solun.

„Predsednik Srbije je obezbedio vakcine. Obezbedili smo najefikasnije sprovođenje vakcinacije. Moramo da izvršimo kontraudar prema korona virusu. Moramo da uđemo u jedno kontrolisano opuštanje. Ključna stvar su odmori, relaksacija. Polako podižemo vazdušni saobraćaj. Mi 21. maja krećemo sa redovnim letovima ka Solunu, danas imate redovne letove ka Atini, a 10. maja kreće i Prag, Bukurešt, Sofija“, rekao je Momirović gostujući na RTS.

Kako je rekao, moramo vakcinaciju da iskoristimo da što pre stabilizujemo ekonomiju, omogućimo ljudima da putuju, da preko leta imamo više od 200 čarter-letova i ka Grčkoj i ka Turskoj, jer ljudi više ne mogu da izdrže ovaj režim života“, ističe Momirović.

„Uveren sam da će ljudi ove godine letovati kao pre pandemije. Ozbiljno smo se pripremili za to, mnogo smo radili na tome i očekujemo da ćemo dovesti goste iz onih zemalja koje su radile kao i mi, kao Izrael. Želimo da podignemo vazdušni saobraćaj“, napominje Momirović.

Ističe da Air Serbia postaje respektabilna regionalna kompanija, dok su praktično sve avio-kompanije u regionu bankrotirale.

„Air Serbia je sa 65 destinacija, smanjila poslovanje na 27, ali ne zaboravimo ni pomoć koju je ona dovozila u Srbiju u najgorim trenucima prošle godine. Mi polako zauzimamo tržište onih kompanija koje više realno ne postoje. Želimo agresivno da nastupimo, pripremamo se za to. Sve ovo što radimo, radimo da bismo izlazili kao pobednici. Mi smo kao zemlja sa predsednikom Republike na čelu, najuspešniji u borbi protiv korona virusa, i to se vidi na svim poljima“, istakao je Momirović.

Za početak će biti tri leta nedeljno za Solun, dodaje, ali kako ulazimo u leto, povećavaće se broj letova.

„Želimo da ljudi osete benefite vakcinacije. Uveren sam da niko u ovom trenutku ne može da se igra cenama. Bilo bi jako loše ako bi svi faktori na tržištu povećali cene. Naši građani će imati preduslove za putovanja. Uveren sam da neće biti povećanja cena. To bi bilo kontraproduktivno. Moramo da omogućimo relaksaciju društvenih procesa koji su prilično napeti u prethodnoj godini usled korona krize“, naveo je Momirović.

Dodaje da je 2020. kao „godinu užasa za vazdušni saobraćaj“ definisao direktor Međunarodne asocijacije za vazdušni saobraćaj. „Gubici se procenjuju na oko 100 milijardi evra. Ali uveren sam da će ljudi ove godine letovati kao pre pandemije“, rekao je Momirović.

On je potvrdio da se trenutno radi na 12 auto-puteva, što pravno, što građevinski, i naglasio da je cilj da do kraja ove godine počne izgradnja osam auto-puteva izrazivši očekivanje da će vrlo brzo biti završen deo puta od Ostružnice do Ibarske magistrale.

On je rekao da je Srbija u samoj završnici izgradnje i najbrže pruge u istočnoj Evropi.

„Do kraja godine završavamo deonicu Beograd – Novi Sad. Od Beograda do Novog Sada ćete moći da stignete za 30 minuta“, rekao je ministar i dodao da je besmisleno da se ulažu milijarde u železnicu, a da železničari primaju minimalac.

Dodaje da su pre neki dan vođeni razgovori sa predstavnicima sindikata. „Moramo da podignemo standard zaposlenih. Železničari ako u narednim godinama ne budu ponosni na to što su u tom poslu, ako im ne podignemo plate nećemo uspeti da zaokružimo projekat, i ta brza i najmodernija pruga u istočnoj Evropi neće biti potpuni uspeh. Formiraćemo radnu grupu koja ce uključiti i menadžment i sindikate. Ne smemo da dozvolimo da Železnica posluje kao prethodnih decenija“, kazao je Momirović i poručio železničarima:

„Uveren sam, držite me za reč, železničari će biti ponosni na posao i na Železnice Srbije“, zaključio je Momirović.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.