DOPRINOS KOMPANIJE COCA-COLA GOTOVO 95 MILIONA EVRA Ukupna vrednost uticaja preduzeća činila 0,5 odsto BDP u BIH lane
Firme u fokusuRegionU fokusuVesti
9.10.2020 10:26 Autor: Julijana Vincan
Ukupna vrednost direktnog i indirektnog uticaja Coca-Cole u obliku plata, poreza i dobiti u 2019. godini iznosila je 186 miliona KM (94,5 miliona evra), što je 0,5 odsto BDP Bosne i Hercegovine, pokazala je treća Studija o socio-ekonomskom uticaju Coca-Cole na BIH u 2019. godini.
Ova američka kompanija, kako je istaknuto, direktno stvara 40 miliona KM dodane vrednosti. Odnosno, svaka konvertibilna marka koju stvara Coca-Cola, podržava stvaranje još četiri KM dodane vrednosti u bosansko-hercegovačkoj ekonomiji.
Osim toga, multinacionalno preduzeće sa sedištem u Atlanti indirektno podržava još 146 miliona KM (74,5 miliona evra) u ekonomiji BiH, prenosi Indikator.ba.
Ovo su neki od ključnih zaključaka treće Studije koja je, prvi put virtuelno, predstavljena pred predstavnicima relevantnih institucija, vladinog i nevladinog sektora, ministrom spoljne trgovine i ekonomskih odnosa Stašom Košarcem, predstavnicima akademije, poslovnih udruženja, zajednice, poslovnih partnera i medija.
“Coca-Cola je u BiH duboko integrisana i povezana sa zajednicom u kojoj posluje. Kroz pet decenija prisustva, sa pozitivnim uticajem kroz naš lanac vrednosti, i deceniju uključenosti u zajednicu u BiH, svakodnevno pokazujemo da možemo biti i da jesmo deo velikog međunarodnog sistema i integralni deo lokalne ekonomije”, istakla je Ruža Tomić Fontana, generalna direktorica Coca-Cole HBC za Hrvatsku, BiH i Sloveniju.
Coca-Cola direktno i indirektno podržava stvaranje 97 miliona KM poreznih prihoda države. To je 52 odsto ukupnog doprinosa dodane vrednosti Coca-Cole u BiH.
“Ulaganja velikih kompanija, poput Coca-Cole, imaju dalekosežan uticaj na naše društvo i ekonomiju. Jedan od najvažnijih parametara jeste zapošljavanje, ali ima tu još mnogo toga što čini doprinos Coca-Cole. Taj doprinos se prepoznaje i poštuje”, poručio je Staša Košarac, ministar spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH.
Prvu ovakvu studiju Coca-Cola je izradila i predstavila javnosti 2015. godine. Ovo je prvi put da su rezultati objavljeni putem virtuelne konferencije.