Tranzitna saobraćajnica povezaće Crnu Goru sa regionom

Izdati urbanističko-tehnički uslovi za Jadransko-jonski auto-put

Region

2.12.2025 09:07 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Izdati urbanističko-tehnički uslovi za Jadransko-jonski auto-put Izdati urbanističko-tehnički uslovi za Jadransko-jonski auto-put
Ministarstvo prostornog planiranja, urbanizma i držane imovine Crne Gore izdalo je na zahtev Monteputa urbanističko-tehničke uslove za izgradnju Jadransko-jonskog auto-puta (A2), sa zajedničkim delom... Izdati urbanističko-tehnički uslovi za Jadransko-jonski auto-put

Ministarstvo prostornog planiranja, urbanizma i držane imovine Crne Gore izdalo je na zahtev Monteputa urbanističko-tehničke uslove za izgradnju Jadransko-jonskog auto-puta (A2), sa zajedničkim delom auto-puta Bar-Boljare (A1/A2; petlja Gradac – petlja Zaljevo). Ova deonica proći će kroz više katastarskih opština i preko teritorije opština Nikšić, Kotor, Cetinje, Bar i Ulcinj.

U objavljenom dokumentu stoji da je za transverzalno povezivanje države sa okruženjem prioritet izgradnja Jadransko-Jonskog autoputa, kao tranzitne saobraćajnice. Jadransko-jonski koridor, prolazi kroz središnji region u zaleđu i predstavlja tranzitnu saobraćajnicu koja se povezuje na auto-put Bar – Boljare i primorsku brzu saobraćajnicu, piše eKapija.me.

Kako je navedeno, Jadransko-jonski auto-put ima ulogu tranzitnog međunarodnog saobraćaja kroz Crnu Goru. Planiran je od granice sa Bosnom i Hercegovinom (u rejonu Nudo) – Grahovo – Čevo – Zagora – ukrštanje sa auto-putem Bar-Boljare u Dobrskoj Župi. Dalje nastavlja zajedničkom deonicom sa auto-putem Bar – Boljare do Bara, a od Bara dalje nastavlja preko Ulcinja do granice sa Albanijom (Sukobin).

U dokumentu je naznačeno da ova saobraćajnica, koja je deo evropskog transportnog koridora ima značajnu ulogu u jačanju ekonomskih i turističkih veza u regionu.

“Jadransko-jonski auto-put ima ulogu tranzitnog međunarodnog saobraćaja. Kroz Crnu Goru planiran je od granice sa Bosnom i Hercegovinom (u rejonu Nudo), preko Grahova i Čeva, do ukrštanja sa auto-putem Bar – Boljare (dužina cc 58 km). Dalje nastavlja zajedničkom trasom sa autoputem Bar-Boljare od rejona Dobrske Župe do Bara (Stari Bar) u dužini od cca 47,5 kilometara i dalje preko Ulcinja do granice sa Albanijom (Sukobin) u dužini od cca 23,5 kilometara”, stoji u dokumentaciji.

U tehničkoj dokumentaciji naznačeno je da će na glavnoj primarnoj trasi određena brzina od 120 kilometara na sat, a na delovima trase sa složenijom topografijom terena do 100 kilometara na sat, ali ne manje od toga. Treba da ima četiri saobraćajne trake od po 3,75 (3,5) metara, kao i dve zaustavne trake od po tri metra.

Na pristupnim saobraćajnicama brzina treba da bude 60 kilometara na sat, a na delovima trase sa složenom topografijom terena do 40 kilometara na sat, ali ne manje od toga. Ove saobraćajnice treba da imaju po dve saobraćajne trake od po tri metra.

Izdavanjem urbanističko-tehničkih uslova stvaraju se preduslovi za dalju izradu dokumentacije za realizaciju ovog projekta. Kako je naznačeno iz Ministarstva prostornog planiranja, urbanizma i državne imovine, dokument predstavlja osnov za dalje planiranje i usklađivanje sa Prostornim planom Crne Gore do 2040. godine.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.