Razvoj visokokvalitetnog turizma u Budvi kao imperativ

MK Group podnela inicijativu strateškog razvoja Budvanske Rivijere

BiznisInfrastrukturaInvesticijeNekretnineRegionTurizam

1.10.2025 08:34 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

MK Group podnela inicijativu strateškog razvoja Budvanske Rivijere MK Group podnela inicijativu strateškog razvoja Budvanske Rivijere
Kompanija MK Group, poznata po brojnim turističkim projektima u Adria regionu, uputila je zvaničnu inicijativu Vladi Crne Gore kojom je predstavila viziju razvoja Budve,... MK Group podnela inicijativu strateškog razvoja Budvanske Rivijere

Kompanija MK Group, poznata po brojnim turističkim projektima u Adria regionu, uputila je zvaničnu inicijativu Vladi Crne Gore kojom je predstavila viziju razvoja Budve, dok je pismo o namerama uručila Nikoli Jovanoviću, predsedniku Opštine Budva.

Ovo je samo jedan od projekata koji je MK Group najavila u svom investicionom planu prilikom obeležavanja jubileja, a u oblasti turizam i real estate divizije.

Kompanija je dugo godina među liderima u oblasti turizma, a sada je svoju eskpertizu, između ostalog, usmerila i na strateški značaj turizma u Crnoj Gori, prepoznajući tako neophodnost modernizacije Budve, kao jedne od najvažnijih turističkih lokacija našeg Adria regiona.

MK Group predlaže njen dalji razvoj sa brojnim javnim, ekološkim, rekreativnim, ugostiteljskim, komercijalnim, kulturnim i drugim sadržajima na lokalitetu sadašnjeg turističko-hotelskog kompleksa „Slovenska plaža” i hotela „Aleksandar”, a koji se nalaze u vlasništvu HG Budvanske Rivijere.

Treba napomenuti da je MK Group prisutna u Crnoj Gori već 10 godina i to kao vlasnik 33,58 odsto akcija HG Budvanska Rivijera.

Vizija razvoja Budve / Foto: Arhitektonska kuća Make

Primat nove vizije Budvanske Rivijere koju je najavila MK Group jesu održivi parametri koji su u pogledu izgrađenosti značajno niži od važećih parametara definisanih na osnovu postojećih urbanističkih planova koji su na snazi u ovoj opštini. MK Group prepoznaje da je razvoj visokokvalitetnog turizma u Budvi imperativ koji podrazumeva dovođenje više svetskih 5 star hotela, kao i kongresnog centra koji će omogućiti da Budva bude destinacija koja će živeti cele godine, a ne samo u letnjim mesecima.

Nikola Jovanović, predsednik Opštine Budva, izjavio je da kao najznačajnije vrednosti vizije svetske Budve koju donosi MK Group prepoznaje zelene površine koje bi u potpunosti bile sačuvane na više od 100.000 kvadratnih metara.

„Drugi benefit na kome bih i sam lično insistirao je rasterećenje saobraćaja izgradnjom dodatnog podzemnog parking prostora sa kojim Budva ima dugogodišnji problem. Jasno je da bi ovakav projekat unapredio turističku ponudu i prateću infrastrukturu, otvorio nova radna mesta, podstakao lokalnu privredu i mala preduzeća, i ojačao međunarodnu prepoznatljivost Budve i Crne Gore kao destinacije visokog kvalitetaˮ, rekao je Jovanović.

Vizija razvoja Budve / Foto: Arhitektonska kuća Make

Kompanija MK Group je za potrebe razvoja koncepta ovog plana i idejnog rešenja angažovala britansku arhitektonsku kuću Make, koja svoje razvojne timove ima u Londonu, Hong Kongu i Šangaju.

Pored Make-a, deo tima čine i jedan od najboljih svetskih biroa za uređenje slobodnih površina i masterplanning Aspect Studios iz Londona i tim za održivi razvoj iz studija MSTEP, takođe iz Londona.

„Prava je retkost da potencijalni investitor sa tolikom pažnjom sagledava sve postojeće resurse, a posebno postojeće zelene površine, uzimajući u obzir sve načine da ih sačuva i integriše u novo rešenje, kao što je u ovom projektu uradila MK Group. Prioritet je bio da svi građani imaju otvoren pogled na more i pejzaž, čime se kompanija vodila prilikom postavljanja svih objekata. Ovakvim humanim pristupom je omogućena urbana sanacija ne samo Slovenske plaže, već i cele opštine. Najbolje savremene primere svetske prakse pretočili smo u viziju nove Budve”, poručila je arhitektica Keti Garemani i direktorka firme Make iz Londona.

Kompanija MK Group će o svim daljim koracima blagovremeno obaveštavati javnost, kao što je to i do sada činila kada je reč o projektima koje realizuje u zemljama u kojima posluje.

MK Group u svom portfoliju ima četiri hotela u 100-procentnom vlasništvu i to hotel Grand Kopaonik, Petram Resort & Residences u Savudriji, dva Kempinski hotela u Hrvatskoj i Sloveniji, kao i golf teren u Istri na 80 hektara sa 18 rupa, aerodrom u Portorožu i tri turistička real estate projekta u Adria regionu.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.