Povećanje kapaciteta za više od 40 odsto

Moderniji Airbus avioni kompanije Wizzair na aerodromima u Beogradu i Skoplju

BiznisRegionTurizam

22.4.2025 09:31 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Moderniji Airbus avioni kompanije Wizzair na aerodromima u Beogradu i Skoplju Moderniji Airbus avioni kompanije Wizzair na aerodromima u Beogradu i Skoplju
Mađarska niskotarifna avio-kompanija Wizzair započela je proces potpune zamene svoje flote u bazama u Beogradu i Skoplju, prelaskom na modernije avione tipa Airbus A321neo.... Moderniji Airbus avioni kompanije Wizzair na aerodromima u Beogradu i Skoplju

Mađarska niskotarifna avio-kompanija Wizzair započela je proces potpune zamene svoje flote u bazama u Beogradu i Skoplju, prelaskom na modernije avione tipa Airbus A321neo.

Ova tranzicija, koja je deo dugoročne strategije kompanije, sprovodi se nakon višemesečnih izazova prouzrokovanih globalnim problemima sa motorima Pratt & WhitneyGTF, koji su u drugoj polovini prošle godine doveli do privremenog prizemljenja dela aviona iz porodice A320neo, piše ExYuAviationNews.

U Beogradu je već počela zamena starijih A320 aviona, a proces će biti zaokružen dolaskom četvrtog aviona A321neo u junu ove godine. Kako je saopšteno iz Aerodroma Beograd, ova promena omogućiće da se kapacitet kompanije Wizzair na srpskom tržištu vrati na nivo iz 2023. godine. U špicu letnje sezone tokom jula i avgusta, očekuje se da će broj raspoloživih mesta porasti za više od 40 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine.

Slična promena očekuje se i u Skoplju, gde će Wizzair do novembra zameniti preostale A320 avione sa modelima A321neo. Već tokom aprila i maja biće uspostavljene nove linije iz Skoplja ka Lionu i Barseloni, dok je za septembar planiran početak letova ka Štutgartu.

Ipak, ovogodišnja letnja sezona biće siromašnija za putnike iz Skoplja u poređenju sa prethodnom, budući da kompanija više ne planira da saobraća ka destinacijama poput Salcburga, Kopenhagena, Kelna, Budimpešte, Bremena i Skavste, koje su lane činile deo redovne mreže. Gubitak ovih linija znači i smanjenje ukupnog broja nedeljnih rotacija, ali Wizzair očigledno računa da će povećanje kapaciteta po letu nadomestiti smanjeni broj frekvencija.

Problemi sa motorima koji su zadesili globalnu avio-industriju krajem 2023. godine primorali su mnoge prevoznike da privremeno promene operativne planove. Wizzair se, kako bi održao redovan saobraćaj, oslonio na starije A320ceo modele koje je već bio planirao da povuče iz upotrebe. S obzirom na to da su kašnjenja u inspekcijama motora sada smanjena, a isporuke novih aviona obnovljene, kompanija se vraća realizaciji svoje strateške odluke o prelasku na avione većeg kapaciteta.

Uvođenje A321neo aviona, koji imaju skoro 60 mesta više u odnosu na A320, omogućava kompaniji da uz isti broj rotacija preveze veći broj putnika, smanji potrošnju goriva po sedištu i dodatno unapredi ekološku održivost operacija. Ova modernizacija ukazuje na nameru prevozioca da dugoročno ostane jedan od ključnih aktera u vazdušnom saobraćaju regiona, sa fokusom na veću efikasnost i širenje ponude iz svojih glavnih baza na Balkanu.

  • MAJA

    23.4.2025 #1 Author

    I bio je red da ih zamene,sve ima svoj rok trajanja

    Odgovori

  • DUCA

    3.5.2025 #2 Author

    I treba da se usavršavaju modernizuju i prate tržište.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.