Neophodno smanjenje troškova zaposlenih u državnoj administraciji Crne Gore
5.2.2025 18:07 Autor: Redakcija Biznis.rs 2
Crnoj Gori je neophodno smanjenje kontinuirano rastućih troškova zaposlenih u državnoj administraciji, što značajno utiče poslovanje i otežava konkurentnost privrede, dok kvalitet usluga ne odgovara očekivanjima i potrebama poslovnog sektora, navedeno je u Biznis agendi 2025. Unije poslodavaca (UPCG).
U preporukama Biznis agende 2025, kojim se identifikuju prioritetne oblasti reforme, radi unapređenja poslovnog ambijenta, rasta i konkurentnosti preduzeća, navedeno je da je neophodno smanjiti broj zaposlenih u državnoj administraciji kako bi se poboljšala efikasnost, uzimajući u obzir da se radi o maloj i dinamičnoj ekonomiji, prenosi Mina.
U preporukama se navodi da je neophodno smanjiti troškove zaposlenih, koji su trenutno veoma visoki i rastu iz godine u godinu, imajući u vidu finansijsku stabilnost javnih resursa, prenosi PR Centar.
„Zbog toga su troškovi poslovanja u Crnoj Gori viši, dok kvalitet usluga državne administracije za privredu nije na adekvatnom nivou. Neophodno je obezbediti kontinuirani proces učenja kroz prilagođavanje politika promenjivim okolnostima i povratnim informacijama od strane zainteresovanih strana“, objašnjeno je u dokumentu.
Kad su u pitanju preporuke za unapređenje pravnog i regulatornog okvira, u Poslovnom planu se navodi da je potrebno uključiti poslodavačke organizacije u sve faze kreiranja politika, od samog početka, na osnovu analiza zasnovanih na dokazima.
Pročitajte još:
Biznis agenda 2025 proistekla je iz izveštaja Podsticajno okruženje za održiva preduzeća (EESE), koji je Unija izradila u saradnji sa Međunarodnom organizacijom rada. Taj dokument će biti predstavljen na forumu Biznis agenda 2025, koji UPCG organizuje 20. februara na povodom Međunarodnog dana socijalne pravde, uz podršku MOR-a.
SUNCE
6.2.2025 #1 AuthorTo je uvek problem sa državnim administracija ma i kod nas,tu se ljudi najčesće zapošljavaju preko političkih veza a posao obično nije naporan jer ih ima mnogo.
Žarko
6.2.2025 #2 AuthorAko im je administracija uspešna kao i naša mogu i nju da smanje a ne samo troškove