Saradnja kineske i crnogorskih kompanija

Počinje rekonstrukcija mosta na Đurđevića Tari

BiznisInfrastrukturaInvesticijeRegion

9.7.2025 08:57 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Počinje rekonstrukcija mosta na Đurđevića Tari Počinje rekonstrukcija mosta na Đurđevića Tari
Stvoreni su svi uslovi za početak rekonstrukcije mosta na Đurđevića Tari – jednog od najvažnijih graditeljskih simbola i turističkih atrakcija Crne Gore, smeštenog u... Počinje rekonstrukcija mosta na Đurđevića Tari

Stvoreni su svi uslovi za početak rekonstrukcije mosta na Đurđevića Tari – jednog od najvažnijih graditeljskih simbola i turističkih atrakcija Crne Gore, smeštenog u klisuri kanjona Tare, saopšteno je iz Ministarstva saobraćaja.

Nakon potpisivanja dopunskog ugovora između Ministarstva saobraćaja i Narodne Republike Kine, radovi zvanično počinju, a rok za završetak je osam meseci. Vrednost donacije iznosi 51,8 miliona kineskih juana (oko 6,64 miliona evra), a izvođač će biti kineska kompanija, u saradnji sa domaćim partnerima.

„Za osam meseci turisti, ali i građani Crne Gore, moći će da uživaju u novom sjaju ovog gorostasa“, kazao je za Televiziju Prva vršilac dužnosti direktora Direktorata za državne puteve Miroslav Mašić, a prenela eKapija Crna Gora.

On je istakao da je u pitanju projekat koji se finansira iz donacije Narodne Republike Kine, te da je rekonstrukcija koncipirana tako da omogući što manji uticaj na turističke i saobraćajne tokove.

„Rok za završetak je osam meseci, bez zimske sezone, ali ono što je izvesno jeste da ćemo sledeće godine imati rekonstruisan most“, kazao je Mašić.

Prema njegovim rečima, tokom izvođenja radova rafting Tarom neće biti ometan, dok će se saobraćaj na mostu odvijati otežano.

„Kada se bude postavljala skela biće obustave saobraćaja dok se skela montira. To ćemo gledati da odložimo što dalje od glavnog špica sezone. Kada se ona montira, onda će biti saobraćaj dozvoljen naizmenično, uz semaforsku signalizaciju i samo za putnička vozila“, precizirao je Mašić.

Most, koji se nalazi pod zaštitom, neće menjati dimenzije, ali će mu biti vraćen autentičan izgled i produžen vek trajanja.

„Most je zaštićen, a njegova rekonstrukcija se radi u smislu produženja veka trajanja i samog estetskog ulepšavanja. Ostaje istih dimenzija, ali se u potpunosti rekonstruiše spolja i svi oni elementi koji treba da se ojačaju, odnosno da se produži njihov vek trajanja“, rekao je Mašić.

U sklopu projekta radiće se i pristupne saobraćajnice sa obe strane mosta, po 250 metara, kao i nova parking zona.

„Tako ćemo imati bolju turističku ponudu“,dodao je Mašić.

Najavio je i završetak radova na sanaciji klizišta na Sokolovini, na deonici Đurđevića Tara – Mojkovac, do kraja godine, čime će ovaj deo dobiti dodatni razvojni potencijal.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.