Sestre Radović 15 godina uspešno vode salon Twin Touch u Podgorici

Raste potreba za frizerskim uslugama u Crnoj Gori

Firme u fokusuRegion

7.4.2025 10:53 Autor: Mirjana Vasić Adžić 0

Raste potreba za frizerskim uslugama u Crnoj Gori Raste potreba za frizerskim uslugama u Crnoj Gori
Broj frizerskih salona u Crnoj Gori je u porastu. Sve više ljudi želi frizerske usluge, što je dovelo do povećanja broja salona širom zemlje.... Raste potreba za frizerskim uslugama u Crnoj Gori

Broj frizerskih salona u Crnoj Gori je u porastu. Sve više ljudi želi frizerske usluge, što je dovelo do povećanja broja salona širom zemlje. U većim gradovima poput Podgorice, Budve i Tivta ponuda je raznovrsna, od šišanja i farbanja do keratinskih tretmana i nadogradnje kose.

Ovaj trend rasta broja frizerskih salona prati i povećana potražnja za kvalitetnim uslugama i modernim tehnikama stilizovanja kose. Takođe, sve više salona nudi online zakazivanje termina, što dodatno olakšava korisnicima da pronađu i rezervišu usluge koje im odgovaraju.

U razgovoru za Biznis.rs sagovornica je bila Marija Radović, koja sa svojom sestrom bliznakinjom Ivanom poslednjih 15 godina u Podgorici vodi frizerski salon Twin Touch. Od Marije smo saznali koji su najveći izazovi sa kojima se suočava u vođenju frizerskog salona, kao i koliko je bitno ulagati u dobar kadar i mlade naraštaje da bi se kvalitet usluge održao na visokom nivou.

Ovim poslom počele su da se bave veoma rano, već sa 15 godina, zbog čega ističu da je njihova usluga zasnovana na dugogodišnjem iskustvu udruženom sa kvalitetnom uslugom i personalizovanim pristupom svakom klijentu.

„Sama ljubav prema poslu nas je uprkos teškim ekonomskim promjenama održala. Naši klijenti su uglavnom ljudi koji cjene profesionalizam i prepoznaju ljubav i kvalitet prema poslu koji se obavlja dvanaest sati dnevno. Nove klijenate dobijamo putem preporuka, a to smatramo najboljim pokazateljem poverenja i zadovoljstva”, kaže Marija Radović.

Prema njenim rečima poslovanje od 2021. godine bilo je izazovno, ali stabilno.

„Pandemija je donela neizvjesnost i promenila ponašanje potrošača, dok su globalne krize, uključujući i rat u Ukrajini, uticale na troškove i dostupnost određenih resursa. Međutim, naš dugogodišnji rad i lojalnost klijenata omogućili su nam da održimo stabilnost i kvalitet usluga”, ističe.

Foto: Privatna arhiva

Ključ njihovog opstanka bila je fleksibilnost i brzo prilagođavanje novim okolnostima, optimizacija poslovanja i održavanje dugoročnih odnosa sa klijentima.

„Za nas, 2024. godina je godina stabilizacije i daljeg rasta. Najveći izazovi su i dalje povećani troškovi poslovanja i pronalaženje kvalifikovanih kadrova, ali sa druge strane, primjećujemo porast interesovanja za frizerske usluge”, konstatuje.

Inflacija se donekle smirila, ali njeni efekti su i dalje prisutni, smatra. Povećanje cena usluga i materijala zahevalo je pažljivo planiranje i prilagođavanje kako bi sačuvale kvalitet bez prevelikog opterećivanja klijenata.

„Ipak, tržište postaje predvidljivije nego prethodnih godina, a to olakšava dugoročnije planiranje. U narednim godinama, fokus nam je na jačanju brenda Twin Touch i unapređivanju poslovanja”, otkriva Radović i dodaje da žele da unaprede njihove usluge, kao i da prošire prisustvo na novim lokacijama, pre svega u Podgorici.

Još neki planovi za budućnost uključuju dalja ulaganja u edukaciju i osposobljavanje novih kadrova, jer smatraju da kvalitetno obučeno osoblje daje veliki doprinos za celokupni opstanak na tržistu, ne samo malih privrednika (zanatlija), već i svih privrednih subjekata.

Na pitanje šta bi promenile u poslovanju da mogu, odgovaraju da za sada ne bi ništa menjale. Smatraju da je njihovo poslovanje stabilno, zato što počiva na kvalitetu, profesionalizmu i dugogodišnjem iskustvu. Ipak, primećuju da je fokus na mlade kadrove nedovoljan i da je to oblast u kojoj bi trebalo napraviti promene.

„Voljele bi da se više pažnje posveti mladim kadrovima u frizerskoj industriji. Smatramo da bi zakon o zanatu trebalo unaprediti, kao i podići praktični dio obrazovanja na viši nivo. Tako bi mladi frizeri kroz sistem dobijali više prilika za praktičan rad i stručno usavršavanje. Stekli bi neophodne vještine i lakše se uključili u profesiju”, ističe za kraj Marija Radović.

U nastavku pogledajte listu najuspešnijih mikro preduzeća koja su poslovala u Crnoj Gori u poslednjoj izveštajnoj godini, uz napomenu da je samo mali broj u odnosu na ukupan broj firmi u ovoj delatnosti poslovao u plusu ili u jednom trenutku tokom izveštajne godine nije bio u blokadi. Podatke nam je ustupila bonitetna kuća CompanyWall:

Najuspešnija crnogorska mikro preduzeća u delatnosti kozmetičkih i frizerskih salona
PozicijaIme preduzećaUkupni prihodiRezultat poslovanja
1.MALINA NAIL271.23565.760
2.MIRACLE V MONTENEGRO99.98744.082
3.ALEXA BEAUTY127.17133.664
4.AFRODITA101.16827.218
5.LCN NAILS212.24422.291
6.MM BEAUTY COMPANY136.68820.414
7.LOOK BY VIOLETA96.05815.435
8.CITIWELL AK DOO87.27314.708
9.BELLEZZA23.86513.545
10.MARGITA46.29512.397
11.VENOM COMPANY77.54411.889
12.BEAUTY A DOO62.91410.309
13.„BARBER SHOP NBM“ DOO27.06710.287
14.TWIN TOUCH46.93610.108
15.FERIZOVIĆ22.74110.050
16.BENETON50.5159.508
17.I K39.5939.218
18.LMB COMPANY29.5979.094
19.STUDIO MAJA PROGRESS ART51.4338.431
20.HOLLYWOOD45.6368.409
21.SKIN24.3118.069
22.FIRMA MIR83.2967.558
23.MARINA BEAUTY STUDIO DOO26.5197.315
24.STUDIO STYLE26.9637.163
25.BAĆKO D118.8147.114
26.HAIR STUDIO FLEUR DE LYS23.6036.609
27.BEAUTY SALON BY MARINA25.0266.243
28.MODNI STUDIO V&M53.8386.194
29.CONCEPT148.1176.057
30.AS-STILL25.1045.961
31.OZ – EL DOO17.8965.861
32.MEŠTRI OKOSE 200129.1965.810
33.SAMSON SALON24.3145.742
34.FRIZERSKI SALON DJUKA27.4315.682
35.ALEKSANDRA HOLISTIC AND BEAUTY CENTAR DOO29.1155.672
36.BANJO TRADE346.6385.637
37.MESH31.8705.354
38.CACAO BEAUTY CENTER DOO54.2235.252
39.M MARIJANA DOO21.4204.977
40.MS-STUDIO21.2514.885
41.UNISEX HAIR STUDIO EXER23.9934.860
42.HOUSE OF BEAUTY23.6074.827
43.ĐOLE I IRINA31.5934.674
44.KENUYA15.7064.456
45.VIOLETA22.1204.226
46.M&I DOO22.5393.971
47.NIKSAM ELITE24.8513.769
48.DADO-N DOO27.3663.628
49.VIKTORIJA ST42.5183.540
50.BELAMI28.1293.466
51.NADMIKO COMPANY8.9803.421
52.ZATTLA21.9363.368
53.ALIAS21.1553.263
54.STUDIO ADISA27.1633.210
55.GAB-EMA DOO12.9373.115
56.V & A DOO56.3852.937
57.BELAN COSMETIC59.2992.352
58.ARNAUT DESIGN48.4842.146
59.MODNI STUDIO ĐURO42.8732.031
60.MY ROOM51.2181.749
61.MISTERO52.7821.726
62.BHAIR59.7041.571
63.CAPILLOS MATAGO138.273682
64.SSSJ65.231580
65.BLACK & WHITE68.779338
66.SIRIANA41.662172
izvor: CompanyWall, *svi podaci su za 2023. godinu, u EUR

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.