SLOVENIJA TRAŽI PARTNERA ZA NACIONALNU AVIOKOMPANIJU Nudi i subvencije komercijalnim avioprevoznicima
BiznisFirme u fokusuRegionTurizamU fokusuVesti
27.10.2020 09:16 Autor: Julijana Vincan
Slovenačka Vlada preispituje uspostavljanje novog nacionalnog prevoznika sa privatnim partnerom i privremeno je za projekat izdvojila 70 miliona evra u okviru mera za ublažavanje i uklanjanje posledica pandemije Covid-19.
Istovremeno, nudi ukupno pet miliona evra subvencija komercijalnim avioprevoznicima, koji bi bili spremni da u sledećoj sezoni osiguraju najmanje dve linije sedmično za povezivanje Ljubljane sa drugim glavnim evropskim aerodromima.
Na taj način slovenačka Vlada finansijskim podsticajima nastoji da u sledećoj sezoni poboljša vazduhoplovnu povezanost Slovenije sa destinacijama u EU, ali i drugim odredištima.
Prema dnevniku Delo, razgovori o vlasničkoj strukturi potencijalnog novog prevoznika još uvek traju. Ministarstvo je primetilo da planovi za novu aviokompaniju neće uticati na njenu inicijativu da stranim prevoznicima obezbedi subvenciju od pet miliona evra za letove do Ljubljane.
Naime, nastoji se da se sačuvaju postojeće redovne linije ili obnove one koje su ukinute zbog posledica pandemije korona virusa.
„Ovaj plan omogućava i subvencije i povratna sredstva, što znači da država može biti uključena u osnivanje prevoznika ili učestvovati u njegovom osnivanju na razne načine, poput kredita i kapitala“, objavilo je slovenačko Ministarstvo ekonomije.
Takođe, istaknuto je da su različiti privatni akteri zainteresovani za saradnju sa državom u uspostavljanju nacionalne aviokompanije, uključujući lokalne kompanije, kao i Croatia Airlines.
Krajem prošle godine, kada je bankrotirala kompanija Adria Airways, slovenačka državna kompanija za upravljanje bankarskom imovinom (BAMC) izradila je nacrt poslovnog plana za potencijalno osnivanje novog nacionalnog avioprevoznika.
Prema ovom predlogu, prevoznik bi imao flotu od pet letelica i zaposlio oko 200 radnika. Prema računici BAMC, preduzeće bi u prvoj godini poslovanja imalo gubitak od 20 miliona evra.
Kako do subvencija za avioprevoznike?
Kako je navedeno, zainteresovane aviokompanije moraju da se prijave na javni poziv, koji je objavljen u Službenom listu Slovenije.
Oni koji imaju linije sa Slovenijom ili nameravaju da otvore nove linije s nekim slovenačkim aerodromom imaju tri roka za prijavu, u okviru kojih će im se odobriti ukupno pet miliona evra.
U prvom roku 1,5 miliona, 2,3 miliona u drugom i 1,2 miliona evra u trećem roku, prema hronološkom odvijanju letova tokom sezone sledeće godine.
Primera radi, oni koji se prijave na treći rok, moraće od 31. oktobra do 31. decembra sledeće godine da imaju najmanje dve redovne linije iz neke od postavljenih destinacija s Ljubljanom, navodi Indikator.ba.
Broj putnika na ljubljanskom aerodromu Brnik, kojom upravlja nemački Fraport, naglo je pao ove godine. Prema optimističnom scenariju, do kraja godine bi bilo oko pola miliona putnika, a to je samo 30 odsto onoga što su planirali pre ovogodišnje krize izazvane korona virusom.
Ponovno vraćanje na prethodno stanje očekuje se tek u 2023. godini, prenosi Tanjug pisanje Hine.