U planu rekonstrukcija i elektrifikacija pruge od Podgorice do granice sa Albanijom
BiznisInfrastrukturaInvesticijeRegion
10.9.2025 09:47 Autor: Redakcija Biznis.rs 0



U planu je rekonstrukcija pruge od Podgorice do granice sa Albanijom, u dužini od 25 kilometara. Reč je o takozvanom Mediteranskom železničkom koridoru, ruta 2 SEETO sveobuhvatne mreže (148 km) od Podgorice do Vlore u Albaniji.
Ova deonica čini deo indikativnog proširenja osnovnog TEN-T koridora u susedne zemlje. Planirani radovi podrazumevaju modernizaciju i elektrifikaciju same pruge, rekonstrukciju objekata na trasi, te izgradnju nove zgrade od 1.400 kvadrata na železničkoj stanici u Tuzima.
To se može videti u zahtevu za odlučivanje o potrebi izrade Elaborata o proceni uticaja na životnu sredinu, koji je Željeznička infrastruktura Crne Gore podnela Agenciji za zaštitu životne sredine. U donetom rešenju Agencija je utvrdila da za ovaj projekat nije potrebna izrada elaborata, piše eKapija Crna Gora.
U dokumentu se navodi da se radi o postojećoj železničkoj pruzi koja će se modernizovati i elektrifikovati na način da se u najvećoj mogućoj meri ostane u granicama postojećeg železničkog zemljišta.
Podseća se da je deonica od Podgorice do crnogorsko-albanske granice otvorena 1986. godine i planirana je za prevoz putnika i robe. Međutim, od njenog otvaranja koristi se samo za teretni saobraćaj (maksimalno 300.000 bruto tona robe godišnje u poslednjih 10 godina).
Deonica je jednokolosečna, nije elektrifikovana i projektovana je za maksimalnu brzinu od 100 km/h. Trenutno je u lošem stanju u mnogim delovima, a dozvoljena operativna brzina morala je biti značajno smanjena na nekim poddeonicama (sada 30 km/h). Pored toga, deonica ne ispunjava minimalne standarde u odnosu na TEN-T mrežu u pogledu dužine skretnica i signalizacije, piše u dokumentu.
Kako bi se poboljšala ova situacija, neophodna je modernizacija i elektrifikacija železničke pruge kako bi se postiglo značajno usklađivanje sa TEN-T i TSI standardima uz minimalna odstupanja od postojeće trase. Zajedno sa modernizacijom železničke pruge u Albaniji, projekat će uspostaviti neprekidan železnički saobraćaj između Crne Gore i Albanije.
Pročitajte još:
Železnička pruga između Podgorice i granice sa Albanijom obuhvata katastarske opštine Dajbabe, Tuzi, Vuksan Lekić i Hoti.
U dokumentu stoji da će predložena poboljšanja postojeće železničke pruge obuhvatiti nekoliko ključnih aspekata, a pre svega unapređenje donjeg i gornjeg stroja za projektnu brzinu do 100 km/h i dozvoljenim opterećenjem po osovini od 225 kN na pruzi i dozvoljenim opterećenjem po dužnom metru od 80 kN/m (D4 klasa), kao i postavljanje novih šina.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.