Mnogbrojni izazovi pred Ministarstvom saobraćaja

U železnički prevoz Crne Gore nije ulagano više od 30 godina

BiznisInfrastrukturaRegion

6.9.2024 11:31 Autor: Redakcija Biznis.rs 5

U železnički prevoz Crne Gore nije ulagano više od 30 godina U železnički prevoz Crne Gore nije ulagano više od 30 godina
Pred Ministarstvom saobraćaja Crne Gore je puno problema i stvari na kojima treba raditi, počevši od avio do železničkog prevoza, saopštila je resorna ministarka,... U železnički prevoz Crne Gore nije ulagano više od 30 godina

Pred Ministarstvom saobraćaja Crne Gore je puno problema i stvari na kojima treba raditi, počevši od avio do železničkog prevoza, saopštila je resorna ministarka, Maja Vukićević.

„S obzirom na okolnosti u kojim radi železnički prevoz, i ovaj nivo usluge je izvanredan, s obzirom na to da se 30 godina tamo ništa nije ulagalo. Problem je i kapacitet održavanja železničkih voznih sredstava, to je nešto na čemu radimo i trenutno je u toku spajanje firmi Održavanje železničkih voznih sredstava i Željezničkog prevoza“, kazala je Vukićević u emisiji Dobro jutro Crna Goro na RTCG-u, prenosi Mina.

Ona je poručila da je u planu rekonstrukcija pruge, a uzalud će, kako je navela, biti nabavka nove železničke infrastrukture, ukoliko pruga ne bude u dobrom stanju.

„U svim tim preduzećima sam zatekla mnogo problema. Pokušavamo da saniramo tešku finansijsku situaciju. Ono što smo uspeli jeste da otpišemo kamatu Montekargu koji ima prema železnicama Srbije. Ta kamata je oko 565.000 evra i očekujem da Vlada Srbije uskoro to potvrdi na sednici“, kazala je Vukićević.

Prema njenim rečima, bez pomoći EU, teško je završiti projekat rekonstrukcije pruge od Bara do Beograda.

„Nismo precizirali iznos sredstava, jer u ovom trenutku ne znamo koliko će tačno faliti sredstava za završetak projekta. Ono što mogu da kažem je da je Crna Gora dobila 112 miliona granta i isto toliko kredita Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) za početak gradnje od Bara do Golubovaca”, dodala je Vukićević.

Glavni projekat je završen i poslat na mišljenje Agenciji za zaštitu životne sredine.

„Očekujemo da uskoro dobijemo to mišljenje, nadam se pozitivno, kako bi mogli da nastavimo sa projektom. Početak rekonstrukcije očekujem naredne godine, ove godine možda može biti radova na železničkim konstrukcijama i mostovima, ali početak rekonstrukcije bi trebalo da počne naredne godine“, saopštila je Vukićević.

Prva faza je rekonstrukcija pruge od Bara do Golubovaca, a na pitanje koje su to kritične tačke, Vukićević je odgovorila da ih je mnogo.

„Ono o čemu smo razgovarali sa srpskim ministrom Goranom Vesićem je mogućnost da se želenički prevoz održava u momentu dok se pruga bude rekonstruisala i postigli smo saglasaje da ga ne tzreba prekidati, nego da ga treba organizovati kako bi i dalje mogao da se poveže Bar – Beograd preko pruge“, navela je Vukićević.

Na pitanje kada će se nastaviti izgradnja auto-puta, Vukićević je odgovorila da dosta stvari ne zavisi direktno od resora kojim upravlja.

„U toku je tender koji se odvija po pravilima EBRD-a i treba da se izabere izvođač za narednu fazu, a to je faza od Andrijevice do Mateševa, 22 kilometra. Očekujemo da do kraja godine potpišemo ugovor sa izvođačem. Projektovano je da za pet godina imamo drugu fazu završenu, a ja se nadam da ovaj prvi deo izrade glavnog projekta se može završiti u kraćem roku“, navela je Vukićević.

Ona smatra da je odluka Aerodroma da podigne takse low cost kompanijama bila izuzetno štetna, što je, kako je rekla, uticalo i na reputaciju crnogorskih aerodroma.

„Osim što smo izgubili određene linije, aerodromi su postali potpuno nekonkurentni u odnosu na aerodrome regiona i radilo se o odluci koja je štetno delovala na samo poslovanje i reputaciju. Ono o čemu sam već razgovarala sa direktorom Aerdroma Rokom Tolićem i predsednicom borda Jelenom Maraš, jeste mogućnost da se snize takse i postignut je određeni dogovor – da oni nastupe sa nekom novom ponudom ka low cost kompanijama i imam informaciju da smo blizu dogovora“, navela je Vukićević.

Ona je dodala da očekuje da se to definiše u najkraćem mogućem roku.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.