U narednoj deceniji u planu ulaganja od šest milijardi evra

Železnica postaje prioritet hrvatske saobraćajne politike

EURegionU fokusu

25.11.2025 09:23 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Železnica postaje prioritet hrvatske saobraćajne politike Železnica postaje prioritet hrvatske saobraćajne politike
Hrvatsko društvo za puteve i železnice Via Vita je u Rovinju otvorilo 12. kongres pod nazivom „Infrastruktura na raskršću razvoja“, a tom prilikom državni... Železnica postaje prioritet hrvatske saobraćajne politike

Hrvatsko društvo za puteve i železnice Via Vita je u Rovinju otvorilo 12. kongres pod nazivom „Infrastruktura na raskršću razvoja“, a tom prilikom državni sekretar u Ministarstvu mora, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Mihotić rekao je da je cilj svih projekata u saobraćajnom sistemu uspostavljanje povezanosti, sigurnosti i ravnomernog razvoja svih krajeva Hrvatske, te da je železnica sada apsolutni prioritet.

Kongres je i ove godine okupio oko 400 kompanija, izvođača, projektanata, saobraćajnih stručnjaka i drugih učesnika sektora, kako bi zajednički raspravljali o aktuelnim temama, razmenili iskustva i promišljanja o sadašnjosti i budućnosti saobraćaja, piše SEEbiz.

Program ovogodišnjeg kongresa stavlja naglasak na snažnije povezivanje struke sa razvojem saobraćajne politike Republike Hrvatske, a učesnici će imati priliku da se upoznaju sa dobrim praksama i primerima uspešnih projekata zahvaljujući konceptu platforme za otvoreni dijalog svih relevantnih aktera.

Mihotić je istakao da je ministarstvo ovih dana napravilo važan korak i zvanično uvelo izvođača u posao na jednom od najvećih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj – brzoj cesti koja će Požegu povezati sa auto-putem, projektu vrednom 160 miliona evra. Dodao je da se intenzivno gradi i Podravski ipsilon na oba njegova kraja, kao i deo brze ceste od Varaždina prema Krapini.

Prema njegovim rečima, ključna godina za sistem auto-puteva biće 2027, kada će biti dovršen puni profil Istarskog ipsilona i uveden novi model elektronske naplate putarine na auto-putevima širom Hrvatske.

„Sistem bez zaustavljanja, sa beskontaktnim načinima plaćanja i kraćim vremenom putovanja biće veliki tehnološki iskorak i kvalitativna promena za milione korisnika“, naglasio je Mihotić. Dodao je da, uprkos novinama u cestovnom saobraćaju, železnica danas predstavlja apsolutni prioritet jer trenutno „nije na nivou koji građani očekuju“.

Zbog toga, kako je rekao, ulazi se u deceniju u kojoj se u železničku infrastrukturu planira uložiti šest milijardi evra, što je „investicioni talas kakav Hrvatska nije imala decenijama“.

„Ulaganja u železničku infrastrukturu prate i ulaganja u vozni park, pa će HŽ Putnički prevoz ovu godinu završiti sa ukupno 70 novih vozova vrednih 360 miliona evra“, poručio je Mihotić.

Predsednik Hrvatskog društva za puteve i železnice, ujedno i predsednik Uprave Hrvatskih puteva, Ivica Budimir, rekao je da se saobraćajna infrastruktura razvija i raste brže nego ikada. „Cilj Via Vite je da ubrza procese izvođenja projekata, od same pripreme, zakonskih okvira i regulative do odabira projektanata i samog izvođenja“, istakao je Budimir.

„Sve što radimo, od velikih infrastrukturnih projekata do modernizacije vozila i digitalizacije, deo je iste vizije – stvaranje savremenog, efikasnog i održivog saobraćajnog sistema koji će Hrvatsku učiniti još konkurentnijom, sigurnijom i bolje povezanom. Zato je ovaj kongres prilika da sagledamo nove tehnologije i oblikujemo pravac kojim hrvatski saobraćajni sektor treba da ide“, zaključio je Budimir.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.