Roboti pomažu zaposlenima u jednom poštanskom objektu u Grčkoj
25.9.2021 12:01 Autor: Redakcija Biznis.rs



Grčki nacionalni provajder poštanskih usluga Hellenic Post (ELTA na grčkom) počeo je da koristi robotski sistem kineske proizvodnje za sortiranje pošiljki, sa ciljem da ubrza proces i poboljša uslugu za klijente.
Kako prenosi News.cn, 55 robota pridružilo se zaposlenima u jednom od poštanskih objekata, u mestu u blizini Atine. Oni učestvuju u procesu koji je do pre nekoliko nedelja uglavnom obavljan ručno ili polumehanizovano, pomažući da se sortiranje obavi daleko brže i efikasnije.
Izvršni direktor ELTA-e Erikos Cavaras (Errikos Tzavaras), rekao je da su oni prvi u Evropi koji su uveli robote u svoju prozivodnju.
„Ima ih u Kini, u njihovoj nacionalnoj pošti, kao i u Japanu i u Sjedinjenim Američkim Državama“, dodao je Cavaras.
Roboti primaju pakete na osam stanica, identifikuju njihovu destinaciju kroz kod i distribuiraju ih na 144 destinacije za sortiranje, čime se trenutno izvršava gotovo 76 odsto ukupnih isporuka u centru za sortiranje.
Dodavanjem robota u proces sortiranja, kako je Cavaras objasnio, bolje koriste ljudske resurse, izbegavaju greške koje bi napravili ljudi, i na taj način olakšavaju posao svojim radnicima. Brzinu sortiranja su povećali za čak 250 odsto.
Upotreba robota takođe je pomogla u stvaranju okruženja u kome ne cirkuliše Covid-19, dodao je on, napominjući da je novi sistem značajan korak u strategiji ELTA-e za budućnost.