najskuplja markica ne mora da bude i najlepša

Samo retke poštanske marke mogu da dostignu milionsku cenu

LifestyleSrbijaVestiZanimljivosti

18.9.2021 12:01 Autor: Miljan Paunović

Samo retke poštanske marke mogu da dostignu milionsku cenu Samo retke poštanske marke mogu da dostignu milionsku cenu
PostEvropa svake godine održava takmičenje na kome se bira najlepša poštanska marka, a ove godine tema su bile ugrožene životinjske vrste. U prvih pet... Samo retke poštanske marke mogu da dostignu milionsku cenu

PostEvropa svake godine održava takmičenje na kome se bira najlepša poštanska marka, a ove godine tema su bile ugrožene životinjske vrste.

U prvih pet na ovogodišnjoj listi našla se i poštanska marka izdanja EVROPA Pošte Srbije – Stepski soko (Falco cherrug), strogo zaštićena vrsta kod nas. Pobednik će biti proglašen 6. oktobra, a za Biznis.rs predsednik Saveza filatelista Srbije Kolja Ljubičić kaže da se na ovom takmičenju bira najlepša marka, a to ne znači automatski da je ona i najskuplja.

„Glasaju ljudi iz celog sveta i koja im se marka najviše sviđa, ta se smatra najlepšom. Međutim, ona ne mora da bude i najskuplja, jer da bi to bila, treba najpre da bude retka i da ima neku svoju jedinstvenu priču. Na ovakvim takmičenjima firme koje proizvode marke profitiraju“, kaže Ljubičić.

Najskuplja marka na svetu prodata je 2014. godine, za 8,3 miliona dolara, ističe naš sagovornik.

„To je poštanska marka iz 1856. godine iz Britanske Gvajane, nekadašnje britanske kolonije. Kupila je prva radnja za marke u svetu Stenli Gibons iz Londona. Inače, ova markica je ružna, mala, a dostigla je ogromnu cenu jer je jedina na svetu te vrste, ali i zbog svoje istorije. Postoji priča da je jedan vlasnik markica uništio jednu drugu marku, da bi ova dobila na ceni. Sledeća najskuplja marka na svetu vredi dva miliona dolara“, objašnjava Ljubičić.

Biznis od prodaje poštanskih maraka se u današnje vreme teško pravi. Ljubičić kaže da u Srbiji ne postoji nijedna radnja za prodaju poštanskih marki, i da filatelisti skupljaju marke jedino zbog ličnog zadovoljstva.

Foto: Pošta Srbije

„Kod nas jedino pošta prodaje marke. Mi ne možemo da zaradimo od njih. Naime, filatelista marke koje kupi stavi u album, pravi kolekciju, dok pošte vrše usluge, i samim tim zarađuju od prodaje markica. Ali poštama je u interesu da ima što više filatelista, zbog otkupa starih markica“.

Predsednik Saveza filatelista Srbije kaže da se poštanske marke sve manje skupljaju, jer danas je sve podređeno novoj tehnologiji.

„Mladi nisu zainteresovani da sakupljaju markice. Okruženi su tehnologijom, njih poštanske marke ne zanimaju. Ipak, postoje u svetu bogataši koji će otkupljivati retke marke, te taj biznis neće potpuno izumreti“, objašnjava Ljubičić.

Najskuplja srpska poštanska marka

Najskuplja poštanska marka iz Srbije prodata je za 70.000 švajcarskih franaka, pre 15 godina, i u vlasništvu je kolekcionara iz Italije. Na ovoj markici iz 1872. godine je lik kneza Milana, a specifična je po tome što su greškom „obrnute“ glave.

JP Pošta Srbije Beograd

TAKOVSKA 2, 11060 Beograd (Palilula), Srbija

Poslovni prihodi (EUR):
217.692.485,64 (2020)
Broj zaposlenih:
(2020)

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.