Saveti i cake za povećanje ekonomičnosti poslovanja
Firme u fokusuPoslovanjePreduzetnikRegionU fokusuVesti
3.6.2021 13:14 Autor: Julijana Vincan
Ako ste se ikada pitali kako da smanjite troškove svog biznisa, možda će vam poslužiti nekoliko smernica kako da povećate ekonomičnost poslovanja i otkrijete neke manje poznate cake kako biste uštedeli.
Vrednujte svoje vreme
Prema Paretovom principu 20 odsto vašeg zalaganja donosi 80 procenata vaših rezultata. Otkrijte tih 20 odsto i fokusirajte svoju snagu i vreme na njih. Aktivno radite na razvoju svog biznisa, a sve ’sitnije poslove’ delegirajte.
Brejnstormingujte sa timom
Makar jednom u šest meseci organizujte sastanak čija će jedina tema biti upravo smanjenje troškova. Tako ćete možda doći do nekih novih, kreativnih rešenja, a takođe će se i ceo tim ozbiljnije posvetiti povećanju ekonomičnosti. To naravno znači i da će pravila koja postavite biti u većoj meri poštovana.
Smanjite troškove prevoza i putovanja
Naravno da postoje oni poslovni sastanci koji su najbolji ili jedino delotvorni ako se organizuju uživo. Ali da li su baš svi takvi? Umesto sastanaka uživo, koristite kada god ste u mogućnosti platforme kao što su Skype, Zoom ili Jitsi, koji ima izuzetnu zaštitu privatnosti.
Razmotrite deljenje prostora
Veliki poslovni prostor može biti nepotreban trošak, posebno ako ste na početku. Ne zaboravite da su Apple, Google, Microsoft i Amazon samo neki od vrtoglavo uspešnih biznisa čiji je razvoj započeo u garaži. Razmislite da li vam je zaista potrebna tolika kancelarija? Ili samo želite da impresionirate potencijalne klijente?
Coworking koncept, tj. deljenje prostora sa nekom drugom firmom postalo je u današnje vreme sasvim normalna stvar. U idealnoj situaciji možete probati ovu opciju sa firmom čiji su proizvodi ili usluge komplementarni vašim. Eto prilike da dođete do novih klijenata i kupaca.
Uvedite pravilo „minimum tri ponude“
Neka ovo bude obavezan deo vaših internih procedura. Iako vam se čini da će vam oduzeti vreme, ipak za sve što nabavljate poštujte ovo pravilo. Ne možete znati koje sve opcije imate, ako ne potražite na više mesta. Osim toga, potencijalni revizori mogu ovo okarakterisati kao odgovorno poslovanje.
Smanjite štampanje
Osim što je ovo ekološki osvešćeno ponašanje, doprineće i uštedi, pogotovo na godišnjem nivou. Računi za papir za štampanje i kopiranje, kao i za zamenu kertridža baš i nisu zanemarljivi. Zato, kad god je moguće, čuvajte dokumenta samo u elektronskom obliku, a takođe gledajte i da vam je to što čuvate zaista potrebno, pošto i čuvanje prevelike količine podataka u elektronskom obliku takođe šteti životnoj sredini i crpi električnu energiju i prostor.
Pregovarajte pre produžetka ugovora
Kada vam istekne ugovor sa internet provajderom ili mobilnim operaterom, nemojte po automatizmu potpisati novi. Pre toga zatražite povoljniju ponudu za naredni ugovorni period. U velikom broju slučajeva ova taktika daje rezultate.
Koristite otvorene softvere
U današnje vreme postoje rešenja u vidu slobodnih softvera za sve od knjigovodstva do telefonskih usluga. Modernizujte svoj način poslovanja i uštedite na jednostavan način.
CompanyWall Business
Kao jedan od dobrih načina štednje jeste i poznavanje tržišta, poslovnih partnera i konkurencije. Na takav način jasno se zna ko kako posluje, da li je u pitanju uspešna kompanija ili beleži gubitke. Takođe, CompanyWall Business firmama koje najbolje posluju dodeljuje sertifikat bonitetne izvrsnosti.
„Poslovni subjekti s bonitetnom ocenom izvrsnosti posluju uspešno i uživaju poverenje u poslovnom svetu. Bonitetna izvrsnost rezultat je detaljnih finansijskih proračuna, a sertifikat vam daje dodatni kredibilitet kod poslovnih partnera i odraz je veoma uspešnog poslovanja firme. Sertifikat se dodeljuje samo preduzećima sa bonitetnom ocenom AAA, AA+ i A+“, izjavila je za Biznis.rs direktorka bonitetne kuće CompanyWall, Maja Kljun.
Kako je naglasila, veoma uskoro biće objavljen presek godišnjih izveštaja i biće jasnije kako su kompanije u Srbiji i regionu poslovale u poslednjih godinu dana, a privrednicima će i dalje biti omogućen besplatan pristup finansijskom asistentu CompanyWall Business uz pomoć kojeg mogu da poboljšaju svoje poslovanje, i na taj način donose pametne odluke i uštede novac.