iako su ta vozila u izuzetno lošem stanju

Sindikati GSP: Rebalansom budžeta Beograda još pet milijardi za javni prevoz, a ni dinar za tramvaje

SrbijaVesti

26.6.2025 10:47 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Sindikati GSP: Rebalansom budžeta Beograda još pet milijardi za javni prevoz, a ni dinar za tramvaje Sindikati GSP: Rebalansom budžeta Beograda još pet milijardi za javni prevoz, a ni dinar za tramvaje
Rebalansom budžeta Beograda za 2025. godinu, koji će biti uvećan za 5,2 milijarde dinara, na 48,8 milijardi dinara za kupovinu tramvaja neće biti izdvojen... Sindikati GSP: Rebalansom budžeta Beograda još pet milijardi za javni prevoz, a ni dinar za tramvaje

Rebalansom budžeta Beograda za 2025. godinu, koji će biti uvećan za 5,2 milijarde dinara, na 48,8 milijardi dinara za kupovinu tramvaja neće biti izdvojen ni dinar, saopštili su danas sindikati Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) – „Centar“, „Sloga“, „Pravda i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda.

Od ukupnog iznosa od 48,8 milijardi dinara, kako je navedeno, 36,8 milijardi dinara će biti izdvojeno za plaćanje prevoznicima po ugovoru, a dodatnih 6,9 milijardi dinara za subvencije u poslovanju GSP „Beograd“, prenosi Beta.

„I pored rekordnih izdvajanja za javni prevoz iz gradske kase, ni jedan dinar neće biti opredeljen za kupovinu novih trolejbusa, iako su ta vozila u izuzetno lošem stanju, što nadležni u Gradu znaju“, naveli su ti sindikati.

Sednica Skupštine Beograda o rebalansu budžeta, najavljena je za petak, 27. juna.

Sindikati su istakli da će se državnim sredstvima nabaviti 100 novih električnih autobusa koji će biti stavljeni u funkciju 2027. godine za vreme održavanja specijalizovane svetske izložbe EXPO, a kasnije ta vozila ustupljena GSP „Beograd“.

„Zabrinjava činjenica da rukovodstvo Grada ignoriše potrebe građana i zaposlenih u najvećem gradskom preduzeću i mesecima ne ispunjava obećanja da će pitanje trolejbuskog pogona ‘Dorćol’ i nabavke novih vozila biti rešeno, što je gradonačelnik Beograda javno obećao u martu 2025. godine“, navedeno je u saopštenju.

Dodaje se da i pored ogromnih napora svih zaposlenih u GSP-u da ta vozila budu u funkcionalnom i bezbednom stanju, činjenice pokazuju da je prosečna starost solo trolejbusa preko 15 godina, a da su zglobni trolejbusi stari 22 godine i njihova pouzdanost i servisiranje su „sve manje održivi“. 

Korisnici javnog gradskog prevoza i vozači GSP „Beograd“ se, kako naveli ti sindikati, suočavaju sa svakodnevnim kvarovima i problemima u radu tih vozila.

Sindikati su apelovali na sve odbornike Skupštine Beograda da „od nadležnih u upravi Grada hitno zatraže rešavanje ovog pitanja i kupovinu najmanje 50 novih trolejbusa, što je minimum za opstanak ovog vida prevoza, za koji grad Beograd ima svu neophodnu infrastrukturu u koju je uložio desetine miliona evra prethodnih deset godina“.

  • SABRINA

    26.6.2025 #1 Author

    A tramvaji nam u katastrofalnom stanju.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.