Skaču cene tehničkog pregleda, vozače muče i drugi problemi
AutomobiliLifestyleSrbijaVesti
8.7.2021 10:37 Autor: Redakcija Biznis.rs
Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju stupio je na snagu početkom nedelje. Stotine hiljada vozača u Srbiji strahovalo je mesecima da li će se početi sa primenom odredbi koje se odnose na rigoroznu kontrolu izduvnih gasova.
Primena famoznog 35. člana Pravilnika koji se odnosi na vozila proizvedena sa katalizatorom, registrovana u Srbiji pre 5. jula 2021. godine, a dolaze na tehnički pregled bez ovog uređaja, prolongirana je na dve godine.
„Svima je jasno da količina izduvnih gasova mora da se smanjuje, da je štetna, da ugrožava zdravlje, ali imajući u vidu ekonomske i tehničke uslove dato je dovoljno vremena vlasnicima vozila koji ne ispunjavaju te kriterijume da prilagode svoj automobil zahtevanim uslovima, pri čemu uslovi nisu pooštreni, samo se insistira na ispunjenju normi vozila onakva kakva su bila kada su proizvedena”, kaže za Biznis.rs profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić.
Kako sada izgleda tehnički pregled?
Kada je reč o proveri tehničke ispravnosti vozila Pravilnik je ipak doneo određene novine. Iako vrednost emisionih gasova i ovalnosti kočnica nisu uslovi ispravnosti, kako je prvobitno propisano, linije tehničkih pregleda dobile su jasna uputstva koja klijenti odnosno njihovi četvorotočkaši moraju da slede.
„Dobili smo dopis iz MUP koji kaže da ovalnost kočnica i nivo štetnih izduvnih gasova ne utiče na ispravnost vozila. Provera svakog vozila, odnosno čitavog radnog dana na liniji tehničkog pregleda, snimaće se sa najmanje dve kamere. To je trenutno najveća novina. Do sada je moglo neko vozilo i da se provuče, jer su tehnički pregledi imali obavezu da ih fotografišu. Sada i najmanja sitnica na spoljašnjosti odlučuje o tome da li je vozilo tehnički ispravno“, kaže za Biznis.rs vlasnik tehničkog pregleda „Subarino“ Rajko Ćurčić.
Najmanja oštećenja limarije, farova ili svetlosne signalizacije više neće biti tolerisana. Takođe, kamere će snimati da li je istekao rok trajanja prve pomoći. Pregledavanje video zapisa trajaće 30 minuta, a tehnički pregledi imaju obavezu da čuvaju snimak sa provere u periodu od godinu dana.
Zaposleni na linijama tehničkih pregleda uputili su apel vozačima da pre dolaska provere svaki detalj i isprave nepravilnosti na svom vozilu. Povratak je jedan od razloga velikih gužvi koje se ovih dana stvaraju na linijama tehničkih pregleda širom zemlje.
Poskupljuju cene tehničkog pregleda
Naš sagovornik kaže da još uvek nije bilo slučajeva da su vozači dolazili sa automobilom koji nema katalizator, a trebalo bi da je ugrađen prema članu pravilnika čija je primena odložena.
„Kada je reč o cenama tehničkog pregleda širom Beograda, može se zaključiti da su već posle nekoliko dana počele da rastu. Zavise od kategorije vozila, odnosno da li je putničko ili teretno. Kreću se od 6.200 dinara, pa naviše. Očekuje se da će se u narednom periodu nastaviti trend poskupljenja. Procenjuje se da će tokom narednih meseci doći do povećanja cena tehničkog pregleda od 30 do 50 odsto“, objašnjava Ćurčić.